• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Panerai eller Hublot?

M.I.

Basic
Hej!
Jag är inför ett stor dilemma: att köpa en Panerai eller Hublot? Angående Hublot är jag nästan säker att den skulle bli en Big Bang 44 mm dock när det handlar om Panerai är jag ganska osäkert och undrar mellan en vanlig Panerai Luminor och en Submersible? Om man skulle köpa en vanlig Panerai ska den vara mekanisk eller automat?
Alla är välkomna med sina åsikter dock är jag väldigt intresserat om vad tycker de som har redan gick genom samma dilemman och som har erfarenhet i frågan: vilken Panerai ska man köpa och ska man välja köpa en Panerai eller Hublot?
Vänligen, Milan

Köp den du gillar mest - klart.

Personligen tycker jag Hublot är vulgära och ganska fula i regel, med några undantag.

Jag har en försmak för det vulgära,men tar ändå en panna över Hublot.

(Men köp den du själv vill ha, om den inte faller i smaken efter ett tag kan den alltid säljas.)

Om du frågar en Panerainörd så ska det vara en 44mm alt 47mm handvevad Luminor med så få komplikationer som möjligt (a.k.a. base is ace) eller en 47mm Submersible, helst i brons. Det finns de som uppskattar en massa på tavlan, men inte vi. :)

Om du frågar mig så ska du väl köpa den som du tycker är snyggast, skitsamma vad det är för något. Om du tänker att det är för någon form av investering, köp en Rolex.

Och om du vill gräva djupare i Paneraidjungeln så får du säga vad du föredrar så kan jag eller kollegorna i Paneristi Sweden-delen av forumet hjälpa till. :)

Trevlig av dig! Har samma tankar-mest är rationell att köpa en Rolex, men Rolex är inte en klocka som jag tycker mest av alla. Hur ser nu är jag mest intresserat av en Submersible 973 men jag måste se och prova den innan jag bestämmer. Men om jag har någon fråga återkommer jag! Tack för ditt svar!

Köp den du gillar mest - klart.

Personligen tycker jag Hublot är vulgära och ganska fula i regel, med några undantag.
Jag gillar både, men just nu mer en Panerai.. Problemet är att hela tiden kommer nya favorit klockor som jag kan inte senare sälja av emotionella skäl..

Jag gillar både, men just nu mer en Panerai.. Problemet är att hela tiden kommer nya favorit klockor som jag kan inte senare sälja av emotionella skäl..
Om du bara ska köpa en så skulle jag köpa begagnat och känna efter, billigare att sälja om det blir fel.

Skulle klart hellre välja en Panerai. Superstiliga! Lite stora i storlekarna för min handled bara. Personligen känner jag att Hublot är ointressant, ovärt och skulle inte ens vilja jämföra.

Instämmer med de andra. Svår jämförelse, gå på det du själv tycker är snyggast.
Alternativt om du tycker det är svårt att välja avvakta en eller två veckor och kom tillbaka. Tänk över beslutet och fundera, många gånger kommer man fram till någonting helt annat.

Tillbaka
Topp