• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai Ferrari grandturismo, bra eller anus?

hublot

Omega
utveckla gärna, är som sagt novis på klockor.

har en budget på 20tkr och tyckte de va ganska mycket men verkar som man inte får något bra för dom pengarna om man nu ska lita på er klock kunniga här inne.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Riktigt, riktigt trist colab/branding. Både Girard-Perregaux- och Hublotvarianterna är bra mycket roligare (om det nu måste vara Ferrari). Om det ska vara Panerai likaså.

Du får massor av spännande grejor för 20 000 kronor. Om du fortsatt i din tidigare tråd finns det massor av tips (och en hel del frågor som skulle kunna producera ännu bättre förslag).
 

Pleximannen

Cartier
Sen så kan jag ju tycka att det skulle kännas trist att ha en Ferraribrandad klocka eftersom deras
sjukt många och ojämna collaborations urvattnar det hela, oavsett om det är Panerai, GP eller
Hublot. När jag säger ojämna collaborations så menar jag inte nödvändigtvis bara inom klockor
men i allmänhet... de verkar ju inte ha mycket skam i kroppen vad gäller att kleta på loggan på
i stort sett vilken skit som helst som kan tänkas sälja. Det enda jag skulle överväga att köpa med
Ferrarilogga är en bil =)
 

frere

Audemars
2-Faktor
hublot skrev:
utveckla gärna, är som sagt novis på klockor.

har en budget på 20tkr och tyckte de va ganska mycket men verkar som man inte får något bra för dom pengarna om man nu ska lita på er klock kunniga här inne.

Jo, det är rätt mycket pengar. (Klart över snittet att lägga på klockor om man inte är intresserad, faktiskt. :)) Det är heller inte svårt att hitta något "bra". Se t ex posten av F-L-P i din tidigare tråd - vilket i stort sett är standardtipsen i den prisklassen, inkl några outsiders.

Om de är trista, köp någon av klockorna du själv har hittat och gillar. Det är ju du, och inte någon nörd på ett forum, som ska ha den. Vill du ha en fläskig fin-panerai eller ännu fläskigare fin-hublot, spara lite till.
 
Topp