- Pris
- 30000
- Returpolicy
- Om det är några oegentligheter, jajjemen.
- Bilder Skickat
- Ja
Panerai hade samarbete med Ferrari under 2008-2009, men det brakade samman enligt rykten och blev inte mer. Under den tiden producerades det ett antal 45mm-klockor, men även några få modeller på 40mm. Dessa är klart ovanliga, men här är en till salu!
Modellen heter FER00019, 40mm som sagt, 22mm mellan hornen, med ett automatiskt OP XIII-urverk från Panerai. Den har faktiskt även 100m vattenskydd. Det är screw-bar som gäller när man sätter dit band, så det följer med en liten skruvmejsel för ändamålet.
Denna klocka servades så sent som i slutet av förra året och har knappt nyttjats sedan dess. Därmed är den i absolut toppskick, håller tiden perfekt och de prickar och linjer som syns på fotona är antingen bara lite damm eller så är fotot från före servicen. Uppdragning och kronograf fungerar mycket bra och skruvkronan finner sig lätt i sin lilla låsning.
Den enda haken för full transparens är att tidigare ägare (en dansk som köpt uret direkt från Richemont, så jag är ägare nummer två) har svettats ned originalbandet så att det luktar lite blä. Jag är dock gnällig här, andra kanske tycker det är helt okej. Så, utöver en specialgjord ersättare, ett svart tjockt läderband i bra kvalitet med matchande stygn, så skickar jag även med ett gult perlon och ett NATO (med gult streck) i lådan. Dessa kan ses nedan. Just ja, på originalbandet sitter självklart originalviklåset också, då detta inte passade på det specialgjorda, men det passar en massa andra band.
I övrigt kommer den med ett gummiskydd à la Panerai, det gamla garantikortet som inte gäller längre (men man kan se när och var den är köpt) samt en stor fin katalog över alla Ferrari-modellerna från 2009 i toppenskick. Allt i en klarröd fin låda, såklart. Det är ju ändå en Ferrari.
Den här klockan går för minst 38 därute på Chrono24 och just detta exemplaret är helt nyservat, så det är en sjukt bra deal som följer här: Jag önskar 30 000 kr eller ett bra skambud för denna skönhet, exkl. ev. frakt, helst F2F och Swish i Stockholmsområdet. Ju enklare det är för mig att sälja (dvs. F2F är en bra grej), desto billigare kan ni få den. Paneraitråden är väl min egentliga referenstråd, men jag har även en här: https://klocksnack.se/threads/mårts-affärer.11384/ Om jag glömt något så får ni också gärna säga till
Här följer en uppsättning lite äldre handledsskott på olika band. Och som sagt, repor och sånt som syns på de här fotona finns inte längre.
Senast ändrad: