• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai "frogman" by Straps Monster + Bonus

Asplund

Patek
2-Faktor
Säljer en grym pryl för Panerai nörden, nedan finner ni information från tillverkaren.

8 years ago, we commissioned a very talented, local artist/sculptor to construct this wonderfully detailed model of The Incursore (The "Attacker"). They were originally made in limited quantities, and were sold out in a matter of months. Since then, we have been inundated, with customer requests for this collectable figurine. Many customers have lost, given theirs away as gifts, or just want one more! There are also a lot of new Panerai fans out there who did not have an opportunity to receive one. This is definitely the final run. The mold has been destroyed and they will not be made again...

This caricature of an Italian naval diver, is made of solid resin, and has been derived from the artists original prototype. The Desktop Incursore measures approx. 7 inches tall, has a fixed base and a movable head, which wobbles with the slightest movement. The model was sculpted with strict attention to details such as the full vintage wet suit and leather straps, re-breathing gear, wristwatch, depth gauge and compass. Imperfections, such as slight over paint and the weathered appearance are intentional, in order to provide an Historic War Museum feel.

There have been pirated (fake) versions of the Desktop Incursore being sold on the Internet for $160 plus. We are the original creators of this model, so rest assured, you will be buying a genuine item.
The Desktop Incursore is available in limited quantities.

Köptes av mig innan sommaren och har sedan dess stått i klockhyllan. Jag betalade ca 600 kr för den.

När den kom fram till mig från Kanada var "fenan" på bröstet av och jag limmade den med loctite, det ser bra ut och man ser inte felet om man inte granskar noga, se det blanka på den inzoomade bilden (det är limmet)

Det följer även med en nyckelring enligt bild som jag köpte på bukten för 225 kr, nyckelringen är använd på nyckelknippan sen jag köpte den så den har lite repor och märken från nycklarna.

IMG_5452.JPG

IMG_5456.JPG

IMG_5454.JPG

IMG_5459.JPG


IMG_5464.JPG


Betalade alltså runt 825 kr för dessa innan sommaren.

Detta är ditt för 450 kr skickat eller 400 kr f2f i Marieberg, Stockholm. Har kvar lådan till gubben så den kan fraktas säkert.

Tack och bock!

/Asplund
 
Topp