• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai-lika klockor?

Hej
Jag undrar om någon kan tipsa om Panerai-liknande klockor?
Helst ska storleken vara 42-45mm och priset under 5000kr. Jag är inte ute efter någon renodlad homage utan snarare något eget fast i samma stil. Alla tips upskattas!
Här är 2 exempel så att ni förstår vad jag menar. Magretten gillar jag verkligen men den kommer tyvärr först i vinter.
20742491-origpic-91163e.jpg_0_0_100_100_350_693_100.jpg

leoncino1.jpg
 

sveol

Cartier
Själlv gillar jag Magrette, deras pro-diver är riktigt frän. Fanns någon till salu här för inte så länge sedan tror jag.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om det egentligen är Panerai du vill ha så tror jag inget annat än Panerai kommer få dig nöjd. Om du däremot är ute efter stuket med större klockor i samma genrer så skulle jag tipsa om dels Anonimo (se ovan) men också om Glycine Incursore (finns både 44 och 46 mm i olika varianter.)

Här är mina:

image.jpg
image.jpg


:)
 
Om det egentligen är Panerai du vill ha så tror jag inget annat än Panerai kommer få dig nöjd. Om du däremot är ute efter stuket med större klockor i samma genrer så skulle jag tipsa om dels Anonimo (se ovan) men också om Glycine Incursore (finns både 44 och 46 mm i olika varianter.)

Här är mina:

image.jpg
image.jpg


:)

Klart jag skulle vilja ha en Panerai :)
Dock är det ingen drömklocka jag söker ett substitut för, snarare vill jag testa på en klocka i den genren...

Tack för tipsen, alla verkar intressanta och nu ska det googlas!
 

egbert

Panerai
Om det egentligen är Panerai du vill ha så tror jag inget annat än Panerai kommer få dig nöjd. Om du däremot är ute efter stuket med större klockor i samma genrer så skulle jag tipsa om dels Anonimo (se ovan) men också om Glycine Incursore (finns både 44 och 46 mm i olika varianter.)

Här är mina:
image.jpg


:)
Pansarskydd??
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har haft en Benarus Moray. Tung best, värd att prova tycker jag.
IMAG0981.jpg
IMAG1177.jpg


Och även testat ett par Magrette.
IMAG1302.jpg
IMAG1532.jpg
IMAG1325_1.jpg


Alla helt ok klockor tycket jag nog ändå. Fanns väl små detaljer jag störde mig lite på som tex att bezeln inte var helt i linje eller glappar något men inget utöver det vanliga i denna prisklass.
 
Märkligt att den inte sålt ännu. Märke med historik och bra kvalle. De verkar sälja bra på internationella forum.

Jg hade valt den eller lüm techen. Lüm techen har tyvärr SHS.

Generellt sett så är dom för dyra tycker jag (kanske inte just detta ex) men tror att dom flesta som köper en Anonimo nog egentligen vill ha en Panerai och köper en Anonimo som substitut, gäller nog för Lum-Tec och Benarus och Magrette oxå men dom kostar ju inte såå mycket (runt 5 eller?) medans Anonimo ibland ligger runt 15k-25k och då blir det dyrt när man kan få 'the real deal' för typ inte såå mycket mer...

Skulle mycket hellre ta en Glycine som panerai substitut än en Lum-Tec och Benarus och Magrette, känns roligare med ett 'riktigt' märke....

Eller varför inte en Zilla på läder...

blogger-image-1853671943.jpg


bb027043bbf991e6.jpg


blogger-image-196127747.jpg


f812c0721b6ce3f8.jpg
 

Bolio

Panerai
Vänta spara och köp en riktig panna istället, substitut blir aldrig rätt.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

KMS

Rolex
Leta vintage!

I närheten av 5K kan du fiska upp en Nivada Depthmaster.

bix8xozs2q63whf5t.jpg



Eller en Orient King Diver
3558918173_e268dc9ab2_o.jpg



Problemet är väl att dom är svårfunna och att dom är lite mindre än en panna (38mm). Men trots det stenhårda!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Generellt sett så är dom för dyra tycker jag (kanske inte just detta ex) men tror att dom flesta som köper en Anonimo nog egentligen vill ha en Panerai och köper en Anonimo som substitut,...

Jag tror faktiskt att de flesta som köper Anonimo köper en Anonimo för att de vill ha just en Anonimo. Att de är hyfsat dyra tyder ju snarare på det än på motsatsen.

Anonimo är dessutom svincoola klockor som lätt står på egna ben på egna meriter.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då tror vi olika helt enkelt...

Det där är lätt världens tråkigaste svar i en diskussion....du är helt enkelt avundsjuk då du aldrig ägt en Anonimo. Och gällande själva köpmotivet så vet jag ingen som köpt Anonimo istället för Panerai. Däremot kan jag namnge typ tio pers som köpt Anonimo för att de vill ha Anonimo. Slå det, panerai-fanboy! ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Börja räkna upp....

Nu antar jag iofs att du trollar bara för att du blivit påkommen med noll koll, men visst. Om du får fjong av det så absolut;

Undertecknad
Christian
Fredrik
Olle
Stewart
John
James
Valle
Thomas
Stephanie

Vill du ha deras nummer också?

Grejen är att den där stilen du kör att som ett knasbollmantra vräka ur sig 'köper X bara för att man egentligen är vill ha Y' är så sjuuuukt boring. En attityd som amputerar den här hobbyn till att bara handla om en handfull varumärken istället för kul klockor och bredd. Trist.

Tror du verkligen att alla som köper Anonimo egentligen vill ha Panerai? Det är ju nästan lite tragikomiskt... ;)
 

farlig

Breitling
Nu antar jag iofs att du trollar bara för att du blivit påkommen med noll koll, men visst. Om du får fjong av det så absolut;

Undertecknad
Christian
Fredrik
Olle
Stewart
John
James
Valle
Thomas
Stephanie

Vill du ha deras nummer också?

Grejen är att den där stilen du kör att som ett knasbollmantra vräka ur sig 'köper X bara för att man egentligen är vill ha Y' är så sjuuuukt boring. En attityd som amputerar den här hobbyn till att bara handla om en handfull varumärken istället för kul klockor och bredd. Trist.

Tror du verkligen att alla som köper Anonimo egentligen vill ha Panerai? Det är ju nästan lite tragikomiskt... ;)

Jag kan ta Stephanies nummer!


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Topp