• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Pris
60000
Returpolicy
ingen retur vid F2F om den
Bilder Skickat
  1. Ja
Panerai Luminor 1950 PAM 422.

Den optimala Paneraien enligt alla Panerestis. (Du kommer ändå ångra dig om du inte köper, och innan din Paneraiperiod är över är det en sån här du kommer jaga... jag lovar!! fråga @yonsson )

Sommaren har varit episk och därför är det lite lågt på sparkontot och denna måste tyvärr lämna, Pannan eller frun…

Trevliga features i form av guldvisare, sandwichtavla, fantastiskt kupat safirglas, glasbaksida med Power Reserve indikator (med lume), tre dagars PR och det stora TM-märkta kronskyddet.
Klockan är utplockad juli 2013 hos AD i Frankrike, garantiservad 2015-02-27 hos Panerai Japan, papper på detta finns på från Officine Panerai (på japanska men verifierat hos Nymansur)
Det som ingår är svart yttre papplåda (med sticker på), inre trälåda, cert, manual, skruvmejsel, boettskydd och övriga medföljande stickers.
  1. Originalband Panerai Assolutamente lagom patenterat genom alla år
  2. Originalband Panerai gummi
  3. Originalband Panerai Panerai Ponte Vecchio
  4. (Troligen) original Panerai Luminor gummi med blå logga på bandet
  5. Tre läder från @MJ Leather
  6. Två canvas från @AW Straps
  7. Ett Montana 01 från Bosphorus Straps (typ oanvänt)
  8. Två läder från @Matts ett svart skinn och ett i brun mocka
  9. Ett brunt-horn-back krokodil band från Vietnam.
  10. Ett band av okänd tillverkare i sämre kvalitet

Totalt 14 band d.v.s. 14 helt olika karaktärer! bara extrabanden om man räknar 500kr styck uppgår till 6 000kr Ponte Vecchion kostade 2500kr och inköptes av mig från Krons i våras.

Klockan går mycket bra och är i ett fantastiskt fint skick! Dock finns, naturligtvis spår av flitigt användande som sig bör på en sån här beater! Men Inga dings eller något som inte går att polera bort!
En överfylld rubin har resulterat i en vag fläck på ena bryggan, som syns på sista bilden på klockans baksida under texten "CAL. P.3001 SWISS MADE"
Täthetsservice genomförd hösten 2017.
Finns för F2F i Stockholmstrakten kan även skickas men då på köparens bekostnad och ansvar.
Ingen retur vid F2F affär och enbart efter överenskommelse vid distansaffär.
Pris/Bytesvärde 60 000SEK listar idag 93.000SEK. Aktuell värdering enligt Chrono24 idag 2018-08-24, 62 478SEK utan denna uppsjö av band. (se bild)
http://www.krons.se/luminor-marina-1950-3-days-acciaio-pam00422-p-33704.html?cPath=2989_4083

Passa på och spara 33 000SEK och slipp gå hela vägen innan du hittar den BÄSTA Paneraien. Klockan har funnits på forumet länge och ägts av flera drivande KS medlemmar. Har du åsikter om priset? Skicka ett pm!

Byten är absolut intressant - Try me, kameler, soffor, Volvo eller döttrar är dock inte aktuellt

Men jag ser helst en ren försäljning så frun stannar och jag behöver pengarna till en vettig kvinnlig skillsmässadvokat annars...

Förbehåller mig rätten att när som helst dra tillbaka annonsen.

Tack till KS för ett underbart forum, lekplats och annonsplats!

Referenser finns i överflöd, något du inte förstår? Fråga din vårdare eller förmyndare hen kan säkert hjälpa dig att tolka?

Bilder!!
Image.jpg

Chrono24 värdering

Image1.jpg

Fläcken
OEM banden på nedan 3 bilder.
Image2.jpg
Image3.jpg
Image4.jpg


Jag har redan ångest och har ångrat mig men ger er och frun 48timmar
 
Senast ändrad:
Topp