• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai Luminor Marina 1950 3-days PAM392 -14

Asplund

Patek
2-Faktor
Annonsen gäller en Panerai Luminor Marina 1950 PAM00392 tillverkad 2013 och inköpt av mig i juni 2014, ingår ytterbox, innerbox, putsduk, tag, certifikat, klisterlappar, manual, verktyg, kvitto OEM Gummi, etc.

1 OEM svart alligatorläder (använt 5 gånger)
1 OEM Gummi (endast prövat)
1 Hirsch Terra "Assolutamente" (använt dagligen)

Klockan har på glasringen (bezel) en tunn swirl mellan klockan 9 – 10, en ding på 1 mm vid klockan 6 samt lite hairlines. Allt ovanstånede alltså på glasringen, finns även en hairline på vänstra sidan av boetten som inte går att fånga på bild, resten av klockan är i nyskick så vitt jag kan se. Jag har försökt fånga detta på bilderna och jag tror att de till och med skulle försvinna efter en omgång med Cape Cod.

Klockan har vid min egna kontroll tappat 1,4 sek/dygn.

Certet är självklart stämplat av AD och har ca 11 månader kvar på garantin (inget namn i certifikatet). Har även det idag obligatoriska PIN-koden på fyra siffror.

Utan tvekan den trevligaste Pannan jag klämt på och den passar på alla handleder med sina 42 mm. Sitter jävligt bra på smala handleder också med andra ord.

Kort info:
Storlek: 42 mm (exklusive krona)
Urverk: Automatiskt Panerai in-house Cal. P.9000
PR: 72 h
Material: Stål
Tyngd: 127 gram
Boett: Borstad
Komplikationer: Datum, Sekunder

Lång info:
https://klocksnack.se/threads/historiens-längsta-paketöppning.25586/#post-533470

IMG_5494.JPG
IMG_5496.JPG
IMG_5498.JPG
IMG_5500.JPG
IMG_5504.JPG
IMG_5506.JPG
IMG_5509.JPG


Referenspriser (Utan OEM gummi á 1400 kr)
Uret.se: 57 000 kr
AD: 59 000 kr

Priset sätter jag till 44 600 kr (SÅLD)

Referenser: https://klocksnack.se/threads/asplund.10607/

Betalning via Swish alt. till Swedbank-konto. Pengar synliga på kontot = klockan med er hem.

Finns ingen anledning till retur på detta objekt f2f. Den är två månader gammal och under garanti. Vid köp på distans löser vi självklart affären tills båda är nöjda.

Finns att titta på Kungsholmen – Stockholm men kan som vanligt också skickas med värde!

Frågor och fler bilder via PM.

/Asplund
 
Senast ändrad:
Topp