• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai Luminor Marina 8 Days Acciaio PAM 590 - 2016

SÅLD

Säljer nu min Panerai i mycket fint skick då den inte får någon handledstid. Av den anledningen är det bättre att den får glädja någon annan framöver.

En Luminor med Bettarini caset på 44 mm samt Panerais manuella in-houseverk P.5000. Ej att förväxla med de modifierade ETA-verk som sitter i många modeller. Denna modell har den svarta tavlan med de oerhört vackra bruna indexen samt texten 8 Giorni Brevettato (8 dagars patent) vilket är en hommage till Angelusverket som användes i Panerais 50-talsmodeller, också med åtta dagars gångreserv.

Fullset dvs. träbox, ytter- och innerkartong, skruvmejsel, cerfikat, bezelskydd och bruksanvisningar medföljer. Inköpt sommaren 2016 på Krons Ur i Stockholm och således fortfarande under garanti.

Kommer med två originalarmband varav ett gummi samt det vansinnigt snygga calf assolutamente i mörkbrun med beige sömmar. Till det dessutom sju armband (ej original) i läder i olika nyanser och utförande, de flesta helt oanvända.

Klockan går precis som den ska och gångreserven är just åtta dagar som sig bör.

Den har blivit väldigt sparsamt använd och skicket är därefter dvs. mycket bra. Det finns ett litet märke kl. 5 som går att se i vissa vinklar men jag har inte lyckats fota det vilket säger det mesta om hur svårt det är att se.

Nypris: 64 170 kr

Säljes nu för 45 000 kr

Jag är inte ute efter snabba pengar.

Och så var det bilderna :)
DSC01853.JPG
DSC01852.JPG
DSC01872.JPG
DSC01865.JPG
DSC01862.JPG
DSC01855.JPG


Lite fakta

Modell: PAM590
Färg på urtavla: Svart
Glas över urtavla: Safirglas
Garanti: 2 år (till 2018-05-16)
Diameter: 44,00 mm
Urverk: Mekanisk
Kaliber: Panerai P.5000
Boett material: 316L Rostfritt stål
ATM: 30 ATM (300 meter)
Luminorboett i polerat AISI 316L rostfritt stål.
Handuppdraget mekaniskt in-house urverk.
8 dagars gångtidsreserv.

Läs mer om klockan här:
http://www.panerai.com/en/collectio...or-marina-8-days-acciaio---44mm_pam00590.html
eller här
https://www.hodinkee.com/articles/i...orth-america-exclusive-with-in-house-movement
Eller titta här:

Byten? Ja kanske. Skicka ett meddelande med vad du har och värde så svarar jag. Pengar åt båda håll fungerar såklart.

Finns i Stockholm och affär görs upp på min arbetsplats i city för bådas säkerhet då vi har både väktare och övervakningskameror där.

Betalning endast med banköverföring eller Swish*.

Klockan lämnar inte mig innan jag har sett att pengarna är inne på mitt bankkonto via min bankapp.

Om du inte kan mötas i Stockholm så löser vi det på något sätt.

*OBS! Tänk på att du måste föranmäla överföringar på så här stora summor med Swish. Det görs via din internetbank innan vi träffas.
Retur? Vi kommer fram till något som fungerar.

Min hittills blygsamma referenstråd hittar ni här:
https://klocksnack.se/threads/chris11453.64120/
Tack KS för annonsplatsen!
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp