• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai Luminor Marina PAM00422 -*Prisbump*

MaziK

Rolex
2-Faktor
Hej
trodde inte att den här dagen skulle komma .... Men två stycken 47mm Panerai är en för mycket för tillfället och den andra är för speciell att avyttra.

Allmänt/bakgrund
Klockan är köpt ny av mig 28:e September 2014 och Certifikatet(ifrån AD) är skrivet i mitt namn.
Klockan har garanti i 24 månader räknat från och med 10 November 2015, det är således drygt 20 månaders garanti kvar.

Anledningen till att garantin är förlängd är för att det en del byttes ut i klockan(efter den varit hos Panerai ett flertal tillfällen innan de kunde fastställa vad som orsakade felet i sig(klockan gick för fort)). Delen i urverket som är bytt är numer ändrad i produktionen utav P3001-urverket. Min klocka var den första i världen som fick uppdateringen. Jag har fått en bild ifrån Panerai vilken del som blev utbytt.Klockan fick en komplett översyn/service i November i samband med bytet av delen.

Skick
-
Generellt sett, väldigt väldigt sparsamt använd
- Givetvis aldrig tappad eller slagit emot den någonstans.
- Det finns knappt hairlines på på boetten(se bilder), det finns några på glasringen där kronan sitter
- Inga repor eller "dings"
- Finns ett litet "märke" på spännet men det är ingen repa som känns.

Tidhållning
Håller tiden inom COSC(urverket i sig är inte chronometercertifierat) av det jag uppmätt med mina metoder att mäta vilket är att jämföra mot ett atomur, har tyvärr ingen time grapher.

Edit: har gjort en ny mätning (28/2): +~1 sekund på snart 40h med tavlan upp

Tillbehör
Fullset
- Yttre box (inte kartongen)
- Inre box
- Certifikat
- Manual
- Lös sticker med serienummer, urverksnummer etc
- Sticker på lådan med serienummer, urverksnummer etc
- Original Assolutamenteband - knappt använt
- Original gummiband - ej använt
- Bandet på bilderna följer med använt två gånger och är ifrån MickeJ
- Ytterligare ett band ifrån DiStefano medföljer knappt använt
- Boettskydd(ej med på bild)
- Panerai service-etui (ej med på bild)
- Torktrasa ej använd
- Hangtags
- Klisterlapp som satt på baksidan

Bilder
P1020826.JPG

Intyg gällande den förlängda garantin
P1020827.JPG
P1020828.JPG
P1020829.JPG
P1020840.JPG
P1020831.JPG
P1020832.JPG
P1020843.JPG

P1020833.JPG
P1020834.JPG
P1020835.JPG
P1020837.JPG


Pris: 58 000kr

Jag bor i Stockholm och skickar helst inte då värdet är ganska högt och jag litar inte på postnord. Swish är den betalningsmetod som gäller.
Vad gäller frakt så kan vi ta det om det blir aktuellt kring hur vi löser det på bästa sätt.
Retur: Om ej som beskriven, ingen ångerrätt

Referenser(de jag har ifrån KS): https://klocksnack.se/threads/mazik.48304/

Skicka gärna PM om det är något ni undrar över

Mvh
 
Senast ändrad:
Topp