- Pris
- 120
- Returpolicy
- Nej
- Bilder Skickat
- Ja
Trodde aldrig denna dag skulle komma, men här har jag en jättefin Panerai PAM911 "Last One for Paneristi" till salu.
Klockan är limiterad till 500 ex och är alltså den sista klockan Panerais f.d. VD Angelo Bonati släppte innan han pensionerade sig 2018 efter att ha styrt skeppet i över 20 år och är enligt många den ultimata Paneraien.
Det som gör denna klocka speciell är att den tickar väldigt många boxar:
Klassiskt 44mm "Bettarini" Luminor case
Militärgrön/"verde militare" tavla
Sandwichtavla
Visare i guld
300m vattentäthet med skruvat baklock
Manuellt inhouse-verk med 8 dagars gångreserv utan texten “8 Days” eller "8 giorni" på tavlan
Den är i ett jättefint skick utan några dings. Finns några små hairlines och någon ytlig repa som enkelt går att polera bort om man vill.
Utplockad 2018-03 i New York. Jag är den enda ägaren.
Fullset, trippelbox med alla tillbehör. Garanti till och med 2026-03.
Byten: Kan tänka mig ta billigare klocka inbyte - gärna 42mm Panerai Submersible eller 44mm Luminor i stål/titan.
Referenstråd:
Klockan är limiterad till 500 ex och är alltså den sista klockan Panerais f.d. VD Angelo Bonati släppte innan han pensionerade sig 2018 efter att ha styrt skeppet i över 20 år och är enligt många den ultimata Paneraien.
Det som gör denna klocka speciell är att den tickar väldigt många boxar:

Den är i ett jättefint skick utan några dings. Finns några små hairlines och någon ytlig repa som enkelt går att polera bort om man vill.
Utplockad 2018-03 i New York. Jag är den enda ägaren.
Fullset, trippelbox med alla tillbehör. Garanti till och med 2026-03.
Byten: Kan tänka mig ta billigare klocka inbyte - gärna 42mm Panerai Submersible eller 44mm Luminor i stål/titan.
Referenstråd: