• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai original läder LE?

Asplund

Patek
2-Faktor
Någon som vet om man kan köpa ett OEM läder från Svensk AD, delvis Nymans Ur till en limiterad klocka man inte äger?

Alltså PAM464 har ett läder som jag vill köpa till min PAM111.

Funkar?

/Asplund
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Funkar utmärkt, det är väl det sk assolutamente strappen, Nymans brukar ha en ok utbud då jag varit där, kika annars på paneristi då det brukar finnas flera till salu

Jag har ett till min 390 och det blir bara snyggare för varje dag :)

// Danne
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
assolutamente är riktigt schyssta och fina men jag ser hellre de handgjorda alternativen då jag kan få det billigare och få till rätta storlek. var hos nymans i mars och de ville ha 2300kr för läder och 3200kr för alligator. extra spännet tog de för 1500kr. gummit 1600kr. saftigt kan man tycka men ska vara värt priset om man har råd dvs. ;)

annars kan jag rekommendera wotancraft eller peter gunny om du är ute efter slitet och "smutsigt" armband. mycket billigare, top notch service och funkar smidigt med leverans. plus att vi har fördel numera då det handlas i dollar.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Tackar för era svar men det är inte assolutamnete på PAM464?

Enligt Panerai.com så är PAM464 armbandet gjort av slitet buffalo skin vilket också gör det mörkare än assolutamente.

För övrigt så har jag ett assolutmanete på ingång, skulle dock vilja ha det här också!
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Observera att jag stavade Assolutamente på tre sätt i min förra post.. hahah svårt ord att skriva tydligen :)
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Jag kikade lite igår men fick inte fram så mycket, det finns ett buffalo strap på hemsidan men det gör inte gällande om det är till 464 mfl.

Ring en av deras butiker, dom brukar välvilligt assistera :)

// Danne
 
Topp