• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai PAM 1359 Luminor 1950 44mm - 49,5K

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Pris
49500
Returpolicy
Om något är oegentligt och inte enligt spec, så självklart diskuterar vi retur.
Bilder Skickat
  1. Ja
--- Om ni tycker att priset är för högt, ge mig ett anständigt bud ---

--- Bytes bara mot andra Panerai ---


:happyhappy:

Till salu är en underbar PAM01359 Luminor 1950 i 44mm storlek uttagen av mig på Krons i mars 2018 ... ungefär nu undrar ni om garanti, vilket såklart finns och jag kan även berätta att Panerai numera har 8 års garanti samt att den här är registrerad för detta (vilket är en registrering man flyttar över till ny ägare vid försäljning). Allt väl alltså. Nu är ju klockan i absolut toppskick ändå (endast några få hairlines vad jag kan se). Läs vidare!

IMG_5339.jpeg


Det här är Panerais numera klassiska Dirty Dial-look, med ecru-färgade index i sandwichboett (en klart coolare effekt enligt mig än Panerais vanliga batong-index) och den nya blå sekundvisaren (som tyvärr inte poppar fram lika mycket i verkligheten som på bild). Urverket i klockan är ett tunt automatiskt P.9010-inhouse med 72 timmar gångreserv, vilket drar ner hela boetten till 44x53x15,5mm, som till skillnad från den tidigare versionen 359 (eller för den delen brodern 312) gör att den sitter skönt mot handleden. Baksidan är relativt platt och hornen är tunnare/plattare än tidigare modeller, vilket gör att man lyckas få in den under skjortan :) Det ni! Den äter alla möjliga fantastiska 24mm band och är vattentät till 300m (så även gummi rekommenderas). Boetten har Panerais quick release-system som innebär att bandbytet sker helt utan att man repar boetten och dessutom hur fort som helst. Detta är dessutom en senare version av systemet, som inte dras med ett problem som fanns på tidigare modeller. Kort sagt, den perfekta Panerai:en om man vill nyttja bandfloran som passar till.

IMG_5345.jpeg


1359:an kommer med extremt fullset med låda i trä, innerbox, ytterbox, cert, manual, putsduk, boettskydd, quick release-verktyg, skruvmejsel för att flytta på spännet och kvitto från Krons Ur. Klockan sitter på ett oanvänt gummi och OEM-lädret är inte ens provat.

Klockan listar 75 000. Mitt pris exklusive frakt, men F2F i Stockholm, om vi inte avtalar något annat. Och ge mig ett bud om ni tycker att min önskan ligger för högt. Jag säljer endast till folk med många och goda referenser.

Byten endast mot någon annan Panerai.

Har jag glömt något, fråga mig så lägger jag till. Nu är det dags för fler foton (på band som dock inte medföljer, speciellt inte om ni prutar :) ). Och kolla gärna på Bernards referensbilder, de är alltid bra.
IMG_0205.jpeg

IMG_0409.jpeg

IMG_0479.jpeg

IMG_2137.jpeg

IMG_3225.jpeg

IMG_8318.jpg

IMG_9395.jpg
IMG_9035.jpg
 
Senast ändrad:
Topp