• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Panerai PAM 512 Radiomir 1940 42mm

mårt

Pandion
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag har nu i några veckor provsmakat en liten liten Panerai, men mina hjärnspöken spelar mig ett spratt. Jag är van vid normalstora Panerai och tyckte den här knappt kändes på armen. :) Så därmed tänkte jag låta den gå vidare på forumet (efter att ha besökt minst ett par andra här före mig). Vi börjar med några foton.

FAC9C855-9A0D-4F85-BD36-1F940093B18C-4234-000002D9C9C5E74F.jpeg
IMG_5980.jpg
IMG_5991.jpg
IMG_6048.jpg
IMG_6060.jpg
IMG_6160.jpg

För er som kanske inte vet så är denna Radiomir 1940 42mm blott 11.5mm tjock med 48.5 mm från horn till horn. Mellan hornen är det bandbredden 22mm som gäller. Givetvis har den sandwichtavla. :) Urverket är ett handvevat Panerai inhouseverk - caliber P.999/1 med 60 timmars gångreserv.

Klockan är uttagen hos AD i Italien i april 2014. Den har inte blivit servad vad jag vet, men den är tät (testad) och går bra (-2,9s), så det lär inte finnas något servicebehov på ett bra tag. Boetten har blott några små hairlines och det finns några små märken på undersidan av hornen efter bandbyte. I övrigt är klockan i mycket bra skick. Självklart är det ett fullset med cert och annat, annars hade jag själv inte köpt den. :) Klockan kommer på OEM-alligatorn, men jag kan också skicka med det gråa Hirschbandet som syns på ett par av bilderna ovan, det är väldigt nytt och i mycket bra skick det med.

Jag ser helst en F2F-affär i Stockholm, betalning via Swish, men jag kan också skicka den. Då står dock köparen för frakten, som görs med UPS. Vid frakt så kör vi såklart retur om det är något som inte stämmer med min annons och skicket på klockan är samma vid retur som när det lämnade mig.

Priset då. Well, det är ganska klurigt att få tag på en 512:a inom EU för under 50 000. Därmed tycker jag definitivt att 42 000 kr är ett mycket skäligt pris.

Tveka inte att PM:a mig om det är något. Jag har många goda referenser, bl.a. de här: https://klocksnack.se/threads/mårts-affärer.11384/

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp