• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai PAM 630 Luminor Base Logo Accacio White (ÄNNU BILLIGARE!)

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
En mycket trevlig men billig Panerai av det vita slaget.

IMG_5371 2.jpg


Detta är alltså den nya modellen av Luminor med Bettarini-boett. Måtten är 44mm x 53mm x (blott) 13,5mm med 24mm mellan hornen. Vattenskyddet är 100m. Urverket är Panerai OP 1, ett modifierat och troget ETA 6497-1 med ~56h gångreserv. Detta exemplar tickar på precis som det ska och håller helt klart sin utlovade gångreserv. Klockan är uttagen hos Nymans ur för ett drygt år sedan och ett värderingsintyg från dem finns baserat på listpris. Låda och alla papper är i ordning såklart, men ytterkartong (kära extrema Paneristis) medföljer ej då Nymans inte släppte ifrån sig en sådan.

IMG_5373.jpg


Givetvis kommer klockan med svart OEM-läder och polerat OEM-spänne. I övrigt följer det med två band, ett specialtillverkat canvas i gråmönstrat svart från N80Leather 24x24mm med ett spänne från Kain Heritage samt ett noname spräckligt assolutamente-liknande mycket mysigt och följsamt brunt läder 24x22mm (utan spänne). Och för att ni ska bli extra glada så kommer det också med en matchande vit keps :)

IMG_5377.jpg


Klockan har naturligtvis använts som klockor ska, och eftersom Panerai säljer toolwatches så har inte denna klocka varit bosatt i ett kassaskåp, dock fastnade den typ i dörren till ett sådant och chippade av en liten liten liten bit av övre vänstra hornet samt gav två små dings lite längre ned på ringen. Det finns lite hairlines och så som säkert försvinner vid en polering, men klockan är i övrigt i mycket bra skick. Exempelvis så har inte smällen påverkat urverket utan det tickar på fint med blott 2 s/dygn avvikelse. Av alla de klocknördar som fingrat på den här så är det bara en som noterat chippningen, personligen tycker jag att den knappt syns. Men, det var full disclosure.

IMG_5375.jpg


Därmed säljer jag klockan för blott 27 000 (ELLER BÄSTA BUD), så att båda parter ska känna sig nöjda och glada, trots att den listar 42 550 och oftast går för bra mycket mer än 30 begagnad vad jag kan se. Inte intresserad av byten. Affär sker gärna F2F i Stockholm, eller så tillkommer fraktkostnad såklart. Självklart då retur om jag har farit med någon form av osanning. Tveka inte att PM:a mig om det är något. Jag har många goda referenser, kan fås vid förfrågan.
Här kommer fler foton! Enjoy!

IMG_5374.jpg
IMG_5372.jpg
IMG_5376.jpg

IMG_5406.JPG
 
Senast ändrad:
Topp