• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Panerai PAM 692 Submersible BMG (PB)

mårt

Pandion
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Pris
100 000
Returpolicy
Om något är oegentligt och inte enligt spec, så självklart diskuterar vi retur.
Bilder Skickat
  1. Ja
IMG_7214.jpeg

Till salu är en underbar Panerai PAM00692 Submersible uttagen på Krons i december 2019 av annan medlem på forumet, köpt av mig ett halvår senare.

Lite basics - 300m WR, 3-dagars automatiskt in-house P.9010, 47mm bred men endast 100g tung och 14.9mm jämntjock. Den ligger platt och fint på handleden.

Materialet som klockan är gjort av kallas Bulk Metallic Glass och är vad jag förstått snabbt nedkylt glas så att inte molekylerna lägger sig i banor som ger genomskinlighet och ska vara mycket mer reptålig än stål. Det tycks det också vara. BMG-materialet är också lättare än stål, så känslan blir lite titan men coolare färg och känsla. Baksidan är i titan.

Klockan är i toppskick och helt nyservad (september 2022, se bild) ett litet problem med rotorn, och eftersom Panerai har 8 års garanti så är det gott om tid kvar på den.

Som en vanlig Panerai så äter denna det mesta i bandväg, så länge det är 26mm mellan hornen och den medföljande 1.6mm skruvmejseln används (så himla smidigt jämfört med fjäderbandstift). Jag har bifogat lite bilder nedan som exempel och skickar med ett extra oanvänt läderband som bonus.

Klockan kommer såklart i fullset, med Submersiblelåda (med extra dykarkardborreband och skruvmejsel), innerkartong och ytterkartong, inkl. manual, cert som kort (ovanligt för Panerai) och som papper i garantiboken (vanligt för Panerai).

Försäljning sker helst F2F i Stockholm, men kan skicka till bekostnad och ansvar för köparen.

Fråga gärna om du undrar något, men nu tänkte jag att bilder ska få göra resten av snacket.

IMG_6499.jpeg
IMG_6500.jpeg
IMG_6892.jpeg
IMG_6501.jpeg
IMG_6502.jpeg
IMG_6521.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp