• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai PAM 932

MaziK

Rolex
2-Faktor
Pris
74000
Returpolicy
Ingen
Bilder Skickat
  1. Ja
932an är en boutique edition och finns i en upplaga om 388st, min har nummer 43 och cert är skrivet i mitt namn.

Billigast world wide? På chrono24 ligger de på över 100k de som finns till salu

Klockan mäter 47mm men är i min mening helt perfekt i storlek för en Panerai vill säga. Boetten är en Radiomir 1940 och har således bland annat inte något kronskydd och bärs därmed mindre än 47mm modeller med kronskydd.

Den drivs av ett in-house manuellt verk (P. 3000) med tre dagars gångreserv. Den har quick set samt vanlig tidsinställning. Ingen hack and wind.

Nu till det roliga vilket är tavlan, den är magisk och skiftar rätt mycket i olika toner av blått beroende på ljuset som faller på tavlan. Texten och den mindre sekunvisaren ger ytterligare dimensioner till tavlan utan att på något sätt bli för mycket, mycket väl balanserat helt enkelt.

Även baksidan är något dekorerad. Det är en glasbaksida med vågmönstrat mönster och detta skiljer sig mot övriga Panerai modeller med glasbaksida som brukar vara utan mönster.

Klockan är i absolut toppskick, då boetten är i polerad finish så är hairlines oundvikliga. Som vanligt så är det upp till betraktaren att avgöra skick.

Klockan är fullset, vilket innebär alla boxar, papper, manualer, tags, (kan t om ha kvar plasten) samt de band som följde med klockan finns. Nämnvärt är att trälådan är lackad i vacker blå lack och inte den vanliga ljusbruna.

Det är tre band som medföljer alla ifrån Panerai. Ett svart skinn med blå sömmar, ett blått gummiband samt ett Assolutamente band.

Garanti till 10/03/2026

Jag skickar ej klockan och den säljes till köpare med referenser eller kända/aktiva medlemmar. Swish som gäller.

Referenser:
https://klocksnack.se/threads/mazik.48304/
Om mer referenser önskas så löser vi det.

jrLUxWD.jpg

xzWnTfa.jpg

lF4SyCS.jpg

PUWyEPj.jpg

zRrisHH.jpg

w1KXsns.jpg

m19Sygt.jpg

CrlqkVb.jpg

zm8svw3.jpg

FKprSTY.jpg


20190811_182649-01.jpeg
20190811_182739-01.jpeg
20190811_182904-01.jpeg
20190811_183920.jpg

20181203_101902-01.jpeg.jpg
 
Senast ändrad:
Topp