- Pris
- 77 000 kr
- Returpolicy
- Enligt överenskommelse
- Bilder Skickat
- Ja
PB 17/9 80 000 kr, 77 000 kr
Bytesvärde 80 000 kr
Då var det dags att sälja/byta min PAM00233. K-serie tillverkad 2008, vilket innebär att den har den eftertraktade komplikationen "dot-dial". Klockan är fullset, och det som ingår är:
Finns såklart en del hairlines/swirls/minimala märken på den polerade ringen vilket är oundvikligt, men inga rejäla dings. Bilderna är tagna i dagsljus för att illustrera skicket så bra det går, och ska ses som en del av beskrivningen.
Tveka inte på att skicka iväg ett PM om du vill ha fler bilder eller har några frågor. Byten kan vara av intresse, främst Rolex explorer 114270, Speedmaster 3861 hesalit på länk, PAM372/422/683 eller annan panerai. Men testa om ni har något annat spännande!
Jag förbehåller mig rätten att dra tillbaks annonsen, dock inte om man kommit överens om affär.
Klockan finns i Östersund, men jag kan även skicka klockan med postnords värdefrakt. Jag bjuder självklart på fraktkostnaden. Swish is king!
Referenstråd: https://klocksnack.se/threads/apelsin-med-urverk.142304/
Tack till klocksnack för ett fantastiskt forum och möjligheten att annonsera.
Bytesvärde 80 000 kr
Då var det dags att sälja/byta min PAM00233. K-serie tillverkad 2008, vilket innebär att den har den eftertraktade komplikationen "dot-dial". Klockan är fullset, och det som ingår är:
- Papper från tidigare service
- Dubbla boxar
- Manual/cert
- Boettskydd
- Tags
- OEM-skruvmejsel
- OEM-bandverktyg
- Sex band (OEM, Oleg, Vandusen etc.)
Finns såklart en del hairlines/swirls/minimala märken på den polerade ringen vilket är oundvikligt, men inga rejäla dings. Bilderna är tagna i dagsljus för att illustrera skicket så bra det går, och ska ses som en del av beskrivningen.
- En riktigt schysst Panerai med mycket DNA och enligt många den bästa referensen som Panerai tillverkat
- Sandwich dial
- Panerais första referens som hade ett inhouseverk
- Manuelt inhouseverk (P.2002)
- 8 dagars gångreserv (192 timmar)
- Kraftigt kupat safirglas vilket förvränger tavlan (få referenser som har detta)
- Visare som fångar ljuset
- PR-indikator
- Datumfunktion
- Dot-dial
- Subsekund
- GMT
- Display caseback
- Klassiska 44 mm 1950 boetten
- Unika kronskyddet
- 100m WR
- Kul att ändra klockans karaktär helt med snabba bandbyten
- Oslagbar lume
Tveka inte på att skicka iväg ett PM om du vill ha fler bilder eller har några frågor. Byten kan vara av intresse, främst Rolex explorer 114270, Speedmaster 3861 hesalit på länk, PAM372/422/683 eller annan panerai. Men testa om ni har något annat spännande!
Jag förbehåller mig rätten att dra tillbaks annonsen, dock inte om man kommit överens om affär.
Klockan finns i Östersund, men jag kan även skicka klockan med postnords värdefrakt. Jag bjuder självklart på fraktkostnaden. Swish is king!
Referenstråd: https://klocksnack.se/threads/apelsin-med-urverk.142304/
Tack till klocksnack för ett fantastiskt forum och möjligheten att annonsera.
Senast ändrad: