• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai PAM417

Asplund

Patek
2-Faktor
Vet att det funnits minst två här på forumet tidigare, är det någon som sitter på en nu?

Funderar på att byta ut min 111a mot en 417a då jag gillar patina indexen skarpt ..men jag är jävligt osäker då 417 inte har sandwich tavla? Någon gammal ägare som har något att säga om modellen?

Brukar vanligtvis vara lite allergisk mot LE men "BOUTIQUE EDITION" känns bättre + att New York är New York vilket aldrig är fel.

Låt höra?

/Asplund
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Bör väl tillägga att jag inte kommer ha möjligheten att se en förens köper och då också bytet är klart.. Därför jag startar tråden.
 
Inte värt dom exrta cashen enligt mig, skulle mycket hellre ta en PAM390 då, tycker dom med graverade baksidor är liiiite lökiga...

Skulle hellre ha en 111 ändå..
 

Asplund

Patek
2-Faktor
390 är väl fin men vill ha sekundvisare så den går bort..

Master får gärna utveckla lökiga :p 390 har ju också graverad baksida, en utbåt väl?

Sen har 390 2000 vs 417 150 i antal.. 2000 känns ju nästan lite "Omega Limited".

Porsan var väl en av de två jag har för mig ägt en 417..
 
390 är väl fin men vill ha sekundvisare så den går bort..

Master får gärna utveckla lökiga :p 390 har ju också graverad baksida, en utbåt väl?

Sen har 390 2000 vs 417 150 i antal.. 2000 känns ju nästan lite "Omega Limited".

Porsan var väl en av de två jag har för mig ägt en 417..

Njaa, med lökiga menar jag dom som har en 'stad' graverad, det för mig blir liiiite Omega Speedmaster LE, men smaken är ju som baken, du är inte sugen på en 47mm?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag håller med dig dock tycker jag 150 ex gör att det känns helt ok till skillnad från Omegas 10 007 ex :p

Mina handleder pallar inte 47 tyvärr :D
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Tyckte min var trevlig med bra finnish, köpte ju min ny i deras NY butik och jag betalde inte speciellt mycket, tror den listade 5500usd, nu har den dock ökat en hel del i pris pga att den som sagt bara finns i 150 ex, jag skulle nog inte betalat det dom går för idag. Min gamla finns till salu på uretvintage.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Tyckte min var trevlig med bra finnish, köpte ju min ny i deras NY butik och jag betalde inte speciellt mycket, tror den listade 5500usd, nu har den dock ökat en hel del i pris pga att den som sagt bara finns i 150 ex, jag skulle nog inte betalat det dom går för idag. Min gamla finns till salu på uretvintage.

har du haft någon panna med sandwich också?
 
Topp