• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai PAM422 med tillbehör

PJW

Audemars
2-Faktor
Pris
56000
Returpolicy
Övertygad om att vi gemensamt kan lösa något om det skulle vara aktuellt.
Bilder Skickat
  1. Ja
Så har det blivit dags för denna pärla att lämna. Det rör sig om en PAM422, en 47mm Panerai Luminor 1950 med alla de rätta detaljerna. Trevliga features i form av guldvisare, sandwichtavla, fantastiskt kupat safirglas, glasbaksida med Power Reserve indikator, tre dagars PR och det stora TM-märkta kronskyddet. Den är uttagen i Frankrike juli 2013, garantiservad i Japan 2015 och fick sig en täthetsservice hos Panerai i Schweiz i höstas. Jag har inte märkt av någon som helst gångavvikelse när jag använt klockan (vilket jag gjort mycket).

Klockan har använts och givetvis finns det en del småmärken på boetten huvudsakligen i form av swirls, men inget som inte går bort vid en polering (inga dings). Det finns någon form av vag fläck på ena bryggan, som syns på sista bilden på klockans baksida under texten "CAL. P.3001 SWISS MADE" som lämnades efter täthetsservicen i höstas av någon anledning.

Kommer fullset (med undantag för den kartongbox som ibland finns med), se bild. Bortsett från skruvmejsel, boettskydd och samtlig dokumentation inkl. de japanska servicepappren följer banden nedan med:
  • två originalband (läder och gummi)
  • tre läder från MJ Leather
  • ett canvas från AW Straps
  • ett Montana 01 från Bosphorus Straps (typ oanvänt)
  • ett band av okänd tillverkare i sämre kvalitet
Jag skickar även med två böcker om historian bakom Panerai och deras modeller.

Jag och klockan finns i Stockholm. Ses gärna F2F för visning och affär, men kan ordna frakt mot köparens betalning. Betalning via Swish. Byten kan absolut vara intressant, men endast nedåt med pengar emellan till mig i sådant fall. Har flertalet goda referenser.

Hör gärna av dig om du har några funderingar eller önskar fler bilder.

IMG_1219.jpg

IMG_1220.jpg


IMG_0698.JPG


IMG_1237.jpg

IMG_1236.JPG

IMG_1234.JPG

IMG_1235.JPG

IMG_1233.jpg

IMG_1239.jpg
 
Senast ändrad:
Topp