• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai PAM620

azcii

Pandion
2-Faktor
Säljer en fullset Panerai PAM620 uttagen av mig hos Panerais Boutique i Milano för en dryg månad sen, alltså fortfarande lång garanti kvar. Klockan är i nyskick, använd totalt 5-6 gånger. Senast jag mätte upp den gick den ca +2 sek per dygn. Alla lådor och tillbehör som kom med klockan medföljer (ja - även yttre kartonglåda och caseskydd). Slänger även med ett travel case jag fick till klockan.

Inuti klockan sitter det fina in-house automatverket P.4000 med 3 dagars PR och en läcker mikrorotor (se bilder nedan). Klockan mäter 42mm , är strax över 10mm tunn och funkar därmed på alla handleder. Trots det tunna caset har klockan en WR på 100m, så är du en vattenkille/vattentjej är det bara att sätta den på ett gummiband och hoppa i vattnet. Totalt har 1000 ex tillverkats av denna klocka (500 i R-serien + 500 i S-serien). Detta är en Panerai för dig som vill ha en elegant, tunn, versatil och ovanlig klocka. Med både 9 och subsekund har den enligt mig en av de mest historiskt korrekta men samtidigt balanserade tavlorna från Panerai.

Föredrar F2F i Stockholm men kan också skicka med Postens värde. Ingen retur då klockan är under garanti och pengarna kommer gå till annat.

Listpris: 92 200 :-
Mitt pris: 64 000 :-

Byten: PAM111/PAM112 med sausage dial eller sportrolex.

IMG-20170910-WA0015.jpg
IMG_20170921_125245_890.jpg
IMG_20171008_214351_278.jpg
IMG-20171002-WA0014.jpg


Refrenstråd: https://klocksnack.se/threads/azcii.40413/
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp