• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai Radiomir Black Seal Composite

Sgt Poppa

Guld
2-Faktor
Panerai Radiomir Pam505
Hade ju börjat småkika på svarta ur då jag tycker det är lite fräsigt, och även ett bra komplement till allt i stål och guld! Finns väldigt trevliga från Breitling, panerai,sinn och till och med omega med sin dark side of the moon speedy!
Finns ju också givetvis svindyra från AP med! Icke att förglömma!

Som tidigare nämnt så slog jag till på en Panerai härifrån forumet som lyckligtvis råkade komma i min väg!
Varför ska man då ha en svart klocka kanske ni tänker nu!
Jo! Som klocka nummer 5 säger jag, som en udda fågel, som en väldigt "rolig" fritidsklocka! Som man plockar fram när man skall skojja till det lite! Bryta av basen i klocksamlingen med något helt annat!
Och varför då inte ha ett riktigt kvalitetsur som är svart!
Sen också för att det faktiskt är förbannat snyggt!
Det kommer aldrig att bli favoritklockan som får mest handledstid men den hittar sin rättmätiga plats i samlingen och kompletterar övriga superbra!

Till uret!
Ref: Pam505
Materialet-Komposit. Svart men blir lite brunt i ljus!
Vet inte hur man bäst beskriver det men det känns lyxigt och nu betvivlar jag inte att klockan använts sparsamt men mitt ex är från 2014 och det är inte ett enda spår av användning på den! Inte ett enda!
Jämför det med guld som får hairlines redan första dagen av användning!
Urverk: inhouse automatiskt p900, datum (utan datumbubbla-viktigt) och liten separat sekundfunktion-kallar man det så?
Skönt med automatiskt då jag redan har en manuell Panna!

Listpris: 9200€ vilket jag tycker känns väldigt vettigt i och med funtionerna och materialet och även helhetskänslan!

Tycker att klockan är riktigt fin! Känns stabil men inte alls för stor för sina 45mm skulle säga att den bärs mindre, till och med mindre än min Luminor på 44.
Gillar att den har "wirelugs" och inget kronskydd, även ifall jag helt klart håller Luminor som favorit när det gäller Panerai!
Radiomir gör sig riktigt bra i svart helt enkelt och blir brutalt snygg med det bruna lädret på även om jag kör gummit just nu! Extra plus är ju alltid att det är öppen baksida vilket jag älskar!
Kommer ju som sagt aldrig bli min favorit och användas jämt men det har sin plats och jag gillar den skarpt!
Finns säkerligen folk här inne som vet allt om historia osv om denna, där är tyvärr inte jag, för mig räckte det med material/utseende/funktion för ett köp! Ville bara ge min vinkling av det hela :)
/Poppa
image.jpeg

image.png
image.jpeg
image.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp