• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tillbakadragen Panerai Radiomir California PAM424 47mm (Lämnar forumet måndag morgon, dags för skambud)

mårt

Pandion
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Pris
49000
Returpolicy
Om det är några oegentligheter så är det bara att höra av sig :)
Bilder Skickat
  1. Ja
Dags för en fantastisk Panerai att kila vidare. Den kommer säkerligen att hitta tillbaka till samlingen i framtiden, men just nu vill jag ha lite budget att köpa lite annat kul för. Jag köpte den här hos Krons i slutet av oktober, så garanti finns det gott av kvar. Jag önskar försäljning F2F i Stockholm, men frakt kan gå det med. Priset ovan är då dock exkl. frakt! Jag kan även tänka mig byte, endast andra Panerai dock. :)

Det här är alltså en klassisk handvevad pjäs med Panerais underbara och relativt tunna inhouseverk P.3000 i, samma som sitter i exempelvis klassikern 372, med 3-dagars power reserve. Den har ingen gångavvikelse att snacka om, eller tvärtom om man uttrycker det så, då senaste mätningen visade på en dryg sekunds diff, helt klart COSC-style. :) Klockan är 47mm bred, men jag tycker inte det bör avskräcka för längden på den motsvarar mindre än en 44mm Panerai Luminor (dock mer än en 42mm) eftersom det här är en klassisk Radiomir med s.k. wirelugs. Här är är en bra jämförelse mellan systermodellen 425 och en 44mm Luminor 1950. Tjockleken är 16mm, men det är inklusive det kupade glaset och man ska även betänka att den ligger platt mot handleden (till skillnad från exempelvis en Planet Ocean som är som en jäkla bulle med samma tjocklek). Så, det finns bara saker att älska :)

Den kommer med full utrustning såklart, vilket innebär låda, ytterkartong, putsduk, gummiskydd för boetten, garantikort, manualer och OEM Assolutamenteband i 27/22 med tillhörande spänne. Det man kan tycka saknas är en skruvmejsel i storlek 1.4mm, det ingår inte med längre till Radiomir, fast i det här paketet ingår faktiskt en 1.4mm utan extra kostnad (värde 300-400kr)! På bilderna ser ni tre-fyra olika armband, men det enda som följer med är det finare gyllenbruna OEM assolutamentet på de första bilderna och på filmsnutten.

Skicket är mycket fint. Det är ett par små spår på baksidan där jag sluntit med skruvmejseln, lätta att polera bort, det är allt jag lyckats upptäcka. Har inte använt den enormt mycket så det ska inte vara något annat heller. Annat som syns på bilderna är smuts. :)

Min referenstråd är vanligen Paneraitråden, men jag har en såndär normal också: https://klocksnack.se/threads/mårts-affärer.11384/

Det var nog allt. Fråga om ni saknar någon information. Annars kommer det visuella här inkl. en filmsnutt längre ned:
IMG_0161.jpg

IMG_0164.jpg
IMG_0165.jpg
IMG_0166.jpg

IMG_6376.jpg

ezgif.com-gif-maker.gif
Tryck på ovanstående bild för filmsnutt.

Baksidan, fast på ett annat mindre 24mm band (den här klockan fungerar bra på band mellan 24mm och 27mm, bara det liksom!), med serienummer överstrukna:
IMG_9256.jpg

Den lyser länge och bra i mörker som sig bör:
IMG_9257.jpg

En bonusbild som @azcii tog på senaste Panerai-GTG:n - biljett till framtida sådana ingår såklart vid köp!), dock smutsig klocka pga många feta fingrar som tafsat. 424:an sitter på ett s.k. dubbelvikt OEM Assolutamente.

MVIMG_20180619_200322.jpg

Vi tar en till bild på det dubbelvikta assot.
IMG_9401.jpg

Och så avslutar vi med klockan på ett grått OEM-assolutamente.
IMG_6415.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp