• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai Radiomir på gummi. Omröstning. Yay or Nay?

Radiomir på gummi?

  • Underbart! Varför säljs den inte med gummi från början?

    Röster: 55 28.9%
  • Fy f-n. Helgerån!

    Röster: 48 25.3%
  • Nja. Sådär.

    Röster: 87 45.8%

  • Totala väljare
    190

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ledsen att behöva säga det @leben, men det funkar inte ett smack tycker jag! Men klart det var värt ett försök ;) det kund ha varit hur jävla GRYMT som helst mannen...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Lite inspirerad av Rolex YM rosé på gummi........Måste ju prova jag oxå. Rosé som rosé liksom :)

Tankar och funderingar? Bara fel eller ganska trevligt?

image.jpg
image.jpg

Såg trevligt och fräscht ut.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Där håller jag nog inte med. Nya YM är grym. Så även Patek Nautilus i rosé.
Mer tveksam till mitt eget hemmabygge :)

Både YM och Nautilus är grymma.
Men gummi hör ändock inte hemma. Varken på YM eller Nautilus.... Fast det är ju bara min egna åsikt, som är värdelös i verkligheten :)

Jag har tillochmed svårt med gummi på en Tudor. Till och med Oris tycker jag borde vara "riktiga" med antingen läder eller länk.
Men jag kanske bara är rent utav dum i huvudet? Det får ni avgöra! ;)

Tillägg: Din Radiomir rockar järnet! Jag hoppas jag kan få se den live någon gång!
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Tycker det sticker ut på ett skönt sätt. Sedan tror jag det blivit än bättre med ett slätt gummi just för elegansen


Typ rubber B
 
Senast ändrad:

MaziK

Rolex
2-Faktor
Funkar bra, jag tror dock att det passar bättre på modeller med bandhorn som liknar luminor-modellerna som på exv 514
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Passar bra tycker jag. Men själv blir jag egentligen aldrig nöjd med gummi så det brukar åka av ganska snabbt..
 
Topp