• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai Radiomir PAM380

JohanHLM

Rolex
Då var det dags att kolla av intresset för denna Panerai 380!

Klockan köptes här på forumet för knappt en månad sedan och jag gillar verkligen utseendet och utformningen men har svårare än jag trodde att klara mig utan datum.

Den är bra skick, uttagen 2011-12-24 och komplett så när som på den yttre wellpappkartongen som dessvärre saknas.

Föregående ägare valde tyvärr att benämna skicket som "endast ofrånkomliga hairlines" men för den pedantiske som granskar den noggrant finns det enstaka väldigt små märken/repor (se bilder nedan). Dessa framträder förvisso endast i vissa vinklar och ljus men för att undvika diskussioner i efterhand väljer jag att namna detta från start.

Det ingår två stycken OEM strap, det svarta orginalstrapet vilket är i princip oanvänt samt ett OEM Assolutamente vilket syns på bilderna. Det senare köptes begagnat och sprack i "ytskinnet" vid kanterna någon dag efter jag satte på det på klockan men har därefter inte förvärrats och är än så länge endast en kosmetisk sak då det inte spruckit hela vägen på djupet.

Jag har mätt tidhållningen under två veckor där jag synkat mot appen Emerald Time 4-5 gånger dagligen. Klockan har under samtliga dagar gått -7s/dygn med en jämn fördelning under dygnet. Eftersom det är non-hack och tidsavvikelsen är konstant och jämnt fördelad under dygnet är det inget som retar mig men trots det värt att nämna för kommande ägare. Eftersom det återstår världsgaranti under 1/2år bör det inte vara några problem att få den ruckad hos en Panerai AD utan kostnad för den som önskar detta.
Givetvis kan jag lämna in den för ruckning hos en lokal urmakare men jag väljer att inte göra detta innan ev. försäljning eftersom köparen om så önskar ska ha möjlighet att göra det hos AD eller lokal urmakare för att enkelt kunna återvända om något skulle inträffa i samband med ruckningen eller om resultatet inte är
tillräckligt tillfredsställande.
Jag ser helst en ren försäljning men kan även tänka mig ett byte mot en Rolex DJ eller något med datum och minst 10k kontant.

Pris/Bytesvärde sätter jag till 23 800kr eller rimligt bud
Priset är inkl. värdefrakt inom Sverige

sGK6B3R.jpg

QHBfUpE.jpg

yIaN9Qx.jpg

dWRtjun.jpg

VUpr5Wo.jpg

4SfKmGI.jpg

EaHasla.jpg

ARTeTFH.jpg


Nedan följer detaljbilder tagna i den vinkel där märkena framhävs tydligast (se bilder ovan för att jämföra hur de framträder utan fokus på dem):
Märke kl 1 på bezel
hfEwq1C.jpg

Märke kl 5-6 på bezel
A0laVP1.jpg

Repa boett mellan kl 10-11 (på det vita området)
aYBoS20.jpg

Märke boett nere höger (vilket jag hittade först då jag fotograferade den sidan på boetten)
ZRhHLCa.jpg
 

JohanHLM

Rolex
Bumpar upp denna.

Har fått några lockande bytesförslag men kom gärna med fler.
Ser helst ren försäljning så kom med rimliga bud!
 
Topp