• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai Radiomir PAM610 (PAM510 såld)

Rymdhamstern

Panerai
Pris
30000kr
Returpolicy
En hederssak vi kommer överens om
Bilder Skickat
  1. Ja
Jag har sett ljuset (?) och håller på att konsolidera min samling mot Omega och Tudor. Därför kommer jag sälja av flera av mina andra klockor för att kunna skaffa fler av dem. Båda har Panerais in house P5000 verk som går ca 9 dagar på en uppvridning. Båda håller tiden väl, men har inte mätts av mig. Skicket är gott men långt från perfekt, personligen tycker jag dock det passar dem givet märkets historik.

Byten som kan vara aktuella är Omega Planet Ocean/Speedmaster med master co-axial verk. Tudor Pelagos eller BB58 är också av intresse.

Gemensamt för båda pannorna är:
- Watch only, inga tillbehör, cert eller dylikt
- Förmodligen från 2015
- Servicehistorik okänd
- Köpta av mig från Gripenbro i januari i år, intyg finns
- Provtryckta, ruckade och bedömda inte behöva service i januari

F2F i Göteborg är alltid trevligt, skickas på köparens bekostnad.
Referenstråd finns.
Swish är föredraget betalningssätt.

PAM510 - SÅLD
Klassisk Luminor som de skall vara. Sandwich dial, subsekund och 8 dagars manuellt verk. Har hairlines och lite märken, främst på luggarna runt skruvarna. Annars helt ok skick. Ett gäng band ingår, bla 2 OEM, 1 Oleg, 1 Maer, mm. Se bilder för skick och band.
Pris: 34 000 kr.
IMG_3368.JPG

IMG_3369.JPG

IMG_3370.JPG

IMG_3371.JPG

IMG_3372.JPG


PAM610
Klassisk Radiomir. Grym boett som bärs mindre än man tror, 8 dagars manuellt verk och Base dvs utan sekundvisare. Inte korv dial men (tyvärr?) inte heller "riktig" sandwich dial. Jack i glasringen nästan kl 12, och hairlines finns. Annars riktigt ok skick. Ett gäng band ingår, bla 1 OEM, 1 Bosphorus, 1 Corrigia, 1 MJLeather, mm. Se bilder för skick och band.
Pris: 31 000 kr.
IMG_3373.JPG

IMG_3374.JPG

IMG_3375.JPG

IMG_3376.JPG

IMG_3378.JPG


Tack KS för möjligheten att annonsera.
 
Senast ändrad:
Topp