• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai remmar

RolleFC

Omega
Hej,

Nybliven ägare till en Panerai 1940 42mm. Jättefin svart alligator sitter på. Men jag vill ha fler remmar förstås.
Är det någon som har kläm på vad en Panna OEM alligator ligger på? Var man kan hitta det i 22=>20mm?
Det här en Panna modell där det inte följer med någon gummirem; någon som har kläm på var man får tag i det?

Har förstås tittat på paneristi m fl. men går blixtsnabbt vilse i djungeln av varianter, som dessutom i absolut majoritet är gjorda för 44mm Luminoren eller 45/47mm Radiomir.

Tacksam för hjälp!
image.jpg
 
  • Like
Reactions: Kim

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag skulle aldrig bära en Panerai på ett stoppat blankt krokodilband, känns bara fel. Panerai själva tillverkar väl inte så kul band vad jag sett så ett icke oem skulle jag föredragit. Helst ett enkelt jämntjock band i god kvalitet med skurna kanter. Skall du ha krokodil känns ett matt roligare. Finns som sagt hur många band och tillverkare som helst så det är bara att börja leta.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Om du pratar OEM så har panerai.com/en en bra översikt på vilka band som passar vilka modeller. Alla går att beställa hem till Nymans.
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Ligger runt 350-400usd om du köper oem om dom inte höjt på sistone. Vet inte vad dom tar på nymans.

Kolla toshi straps dom har 22mm straps (900-1000kr). Finns fler såklart men du måste nog sålla efter tillverkare på dealers accessories corner på paneristi.com för aftermarket straps i 22mm. De flesta är i riktigt bra kvalitet och avsevärt billigare än panerais oem straps. Lycka till :)
 

naggge

Panerai
Gummi får du nog köpa OEM.
I övrigt finns det som sagt en uppsjö tillverkare som gör schyssta band efter dina önskemål. Håll utkik på paneristi för att få en uppfattning om vad du är ute efter.
 

RolleFC

Omega
Tack för tips. Tror jag börjar med att testa Hirsch Natural Rubber. Vill ha en "sommarrem" och tjuvstartar med en semesterresa om två veckor.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för tips. Tror jag börjar med att testa Hirsch Natural Rubber. Vill ha en "sommarrem" och tjuvstartar med en semesterresa om två veckor.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Du har en vintageflörtande panerai, kör på hästrumpa, de skall tåla saltvatten utan problem.
 

Tome

Cartier
Fick 2 OEM band på Nymans för 4000:- (Assolutamente och Jules Verne) istället för 5200:- som listpriset var. Tycker 2000:- för ett krokoband OEM är såpass bra pris att jag inte strular med aftermarketband som kostar nästan lika mycket. Köper man en dinka för 50-60 papp så kan ju knappast en besparing på en femhundring göra nån större skillnad...
 

RolleFC

Omega
Fick 2 OEM band på Nymans för 4000:- (Assolutamente och Jules Verne) istället för 5200:- som listpriset var. Tycker 2000:- för ett krokoband OEM är såpass bra pris att jag inte strular med aftermarketband som kostar nästan lika mycket. Köper man en dinka för 50-60 papp så kan ju knappast en besparing på en femhundring göra nån större skillnad...
Kan bara instämma. Fick mail-ledes prisuppgift från Nymans. 2 900kr för alligator och 1 400kr för gummirem. Klockan jag köpte har svart alligator, så en brun skulle komplettera bra och gummi för strandbus på sommaren. Får försöka förhandla till mig en bra deal på dem som ett paket.
 

Kim

Panerai
Alligator går på 3200:-, kalv kostar ca 1000:- mindre. Priserna gäller Nymans i dagsläget.
Finns det fler tips på bra sajter?
 

RolleFC

Omega
Olfert-co.de har bra priser på Hisch, köpte Viscount alligator för 1800kr.Hirsch Terra köpte jag från Spanien via Ebay, typ 500kr.
 
  • Like
Reactions: Kim

Kim

Panerai
Kan vara värt att kolla upp. Men de hade inte speciellt många hemma, då blir det att beställa.
 
Topp