• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai som håller eller stiger i sitt värde

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

M.I.

Omega
Hej! Har en del tankar som vill della med "flocken". Jag köpte förra året en Pam Submersible. I första ögonblick kändes det som ett bra köp och kanske långsiktig investering. Dock visades att priset på denna klocka varierar med tendens att gå lite ner med hur tiden går. Min fråga är: finns det någon Pam som är absolut bra investering och som kommer att hålla sitt värde även i framtiden? Eller ska man köpa en Rolex istället...
Tack på förhand, M.I.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Har en del tankar som vill della med "flocken". Jag köpte förra året en Pam Submersible. I första ögonblick kändes det som ett bra köp och kanske långsiktig investering. Dock visades att priset på denna klocka varierar med tendens att gå lite ner med hur tiden går. Min fråga är: finns det någon Pam som är absolut bra investering och som kommer att hålla sitt värde även i framtiden? Eller ska man köpa en Rolex istället...
Tack på förhand, M.I.
Köp rolex om pengarna är i fokus.
 

M.I.

Omega
Det är sant...jag vill både investera men jag också älskar klockor och vill ha en Panerai. Ärligt talat tycker att Panerai är en mycket snyggare klocka än Rolex...
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Alltså, det finns ju special editions av olika slag som brukar traska uppåt så sakteliga i värde, men det går inte att säga "yes, det kommer att hända".

De referenser som jag skulle gissa på kommer hålla värdet och kanske stiga, de är inte billiga till att börja med.

Men ... äh ... jag tycker ändå du ska köpa något du gillar.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Det är sant...jag vill både investera men jag också älskar klockor och vill ha en Panerai. Ärligt talat tycker att Panerai är en mycket snyggare klocka än Rolex...
Sorry men att vilja investera i klockor och älska klockor är två olika hobbies. Investera i en rolle, lägg undan, köp sedan en klocka du älskar. Investeringen ska du väl ändå inte slita på? Dåligt för värdet... Har du inte råd med båda får du välja EN hobby.
 

Oktogon

Panerai
Vad @kmg sa. Plus, det är rätt skevt att ”investera” i något som inte har en förväntad avkastning. Köp aktier/fonder istället med en genomtänkt plan och sedan en klocka du tycker om.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp