• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai Submersible 00683 utan cert

Chrisse

Patek
2-Faktor
Såhär ser watch id ut förresten.
20211006_115616.jpg
Jag som tog ut den på Nymans, mins inte plastkortet?!
Dock har den snurrat rätt friskt på forumen sedan jag ägde den.
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Btw, köpte en 684’a i samma veva på Nymans, den har inget plastkort
Kan det vara så att de tidiga klockorna 2019 inte hade plastcertet men att de efter ett visst datum etc började med det? Man kan ju tycka att Panerai själva borde ha koll på detta, som jag skrivit tidigare: vid kontakt med Panerai har de kollat på min klockas serienr osv och svarat att den skall ha levererats som ny med plastcertet. Jag blir inte klok på det här. 🙃
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Kan det vara så att de tidiga klockorna 2019 inte hade plastcertet men att de efter ett visst datum etc började med det? Man kan ju tycka att Panerai själva borde ha koll på detta, som jag skrivit tidigare: vid kontakt med Panerai har de kollat på min klockas serienr osv och svarat att den skall ha levererats som ny med plastcertet. Jag blir inte klok på det här. 🙃
Märkligt, men kan inte minnas det kom plastcert till 683’an. Kolla med Nymans med, bara slå en signal. Var Joel som sålde 683 och 684 till mig
 
Topp