• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai unboxing - avrundning

Tome

Cartier
Får man fråga om din inköpsstrategi - kör du endast EU eller world wide? Väljer du på pris e pålitlighet, privat vs handlare etc? Har ju själv precis kommit in på inköp utanför svensk AD så är nyfiken på dina tankar där. Verkar ju onekligen funkat fin-fint med dina inköp! :)
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Får man fråga om din inköpsstrategi - kör du endast EU eller world wide? Väljer du på pris e pålitlighet, privat vs handlare etc? Har ju själv precis kommit in på inköp utanför svensk AD så är nyfiken på dina tankar där. Verkar ju onekligen funkat fin-fint med dina inköp! :)

Kör worldwide - alla inköpen sker utanför sverige. Köper både privat men även från handlare. Av de tre senaste pannorna så var två privatköp och en från en handlare.
Utgår alltid från kombinationen pålitlighet och pris.
Pålitligheten är alltid viktigast dock om det står och väger, jag jagar aldrig sista kronan. Vidare köper jag inte på impuls utan det är klockor som jag spanat länge på och sen väntar jag in rätt läge helt enkelt. Hade lite tur att jag fick tag på dom pannor jag var ute efter till bra pris av pålitliga säljare.
Det tar tid innan man vet hur och kan känna sig bekväm med att handla som jag gör.
 

Tome

Cartier
Intressant! Kör du paypal eller bank transfer? Aldrig haft några tullproblem utanför EU? Man sneglar ju lite på US där priserna ofta är klart bättre men tull + moms avskräcker...
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Intressant! Kör du paypal eller bank transfer? Aldrig haft några tullproblem utanför EU? Man sneglar ju lite på US där priserna ofta är klart bättre men tull + moms avskräcker...

I princip alltid wire transfer. Gör du din ordentliga läxa med säljaren så är pp onödigt.
Blir både eu/us, med fördel till eu i de fall det går.
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
På begäran - några samlingsbilder av de nya pannorna! Kommer en komplett samlingsbild senare (inkl 448 och 390) :)

F7EBDF26-ACF9-4B2E-A47C-DD37CCB18238_zpsmcukkzhp.jpg


A1E4310D-AD27-43FC-AEAA-8C40FF007C8D_zps9hzvuoyp.jpg


8A88CA11-4253-4F66-A523-F7733E88073D_zpsqvopdmjb.jpg


CF38A5BD-4443-4144-AE6B-87D66C759DCB_zps53prbonj.jpg


766D4AF8-70E1-4424-AF0D-42EAAD63C52A_zpsaqq4dbtf.jpg


E8BAFF8D-C7A5-4818-BDC8-9E9D022A6D34_zpsw4ith4co.jpg


DF56269D-50BF-43F2-8834-77E0D43AFC05_zpspe7pfz9u.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...det är galet, grymt jobbat Micke! Känner igen veckan du har haft, hade en lika dan förra året :D, kul att ha spenderbyxorna på sig ibland. En sak bara, är du helt emot datum på klockorna, visst det är snyggt, men avsaknaden av just datum på klockan blir jag nojig av. Jaja...stort GRATTIS iaf :cigar:
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Haha...det är galet, grymt jobbat Micke! Känner igen veckan du har haft, hade en lika dan förra året :D, kul att ha spenderbyxorna på sig ibland. En sak bara, är du helt emot datum på klockorna, visst det är snyggt, men avsaknaden av just datum på klockan blir jag nojig av. Jaja...stort GRATTIS iaf :cigar:

Finns inget roligare! Speciellt när det modeller man trånat efter ett tag :)
Jag är faktiskt helt emot datumvisaren. Hade det på min 24 och den var bara i vägen kändes det som, föredrar clean urtavla framför funktionalitet, sekundvisare kan funka men jag har nästan gått över helt till det simplistiska. Har du nån klocka som är 'clean'?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Finns inget roligare! Speciellt när det modeller man trånat efter ett tag :)
Jag är faktiskt helt emot datumvisaren. Hade det på min 24 och den var bara i vägen kändes det som, föredrar clean urtavla framför funktionalitet, sekundvisare kan funka men jag har nästan gått över helt till det simplistiska. Har du nån klocka som är 'clean'?



Det kan du lita på kompis!

Denna 14060 är helt OK!
0a0fa523-eed8-41cd-aae8-bde173420305_zps1299ae46.jpg


Min Milgauss GV, det är denna jag älskar mest av dessa 2, den enda klockan som jag inte saknar datum på, tänker inte ens att den saknar datum den är bara så j... grym i mina ögon. En av dom klockor som kommer vara kvar längst i min samling!
19cb5b1d-5b74-4a6c-ad67-217d63eb55ec_zps09a83232.jpg
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Det kan du lita på kompis!

Denna 14060 är helt OK!
0a0fa523-eed8-41cd-aae8-bde173420305_zps1299ae46.jpg


Min Milgauss GV, det är denna jag älskar mest av dessa 2, den enda klockan som jag inte saknar datum på, tänker inte ens att den saknar datum den är bara så j... grym i mina ögon. En av dom klockor som kommer vara kvar längst i min samling!
19cb5b1d-5b74-4a6c-ad67-217d63eb55ec_zps09a83232.jpg

:) Snygga klockor! Milgauss green är superläcker och den rolex jag fastnat mest för! Clean urtavla är det som gäller :) har den lite i skottgluggen men jag har några pannor till att beta av innan jag börjar ge mig på ett annat märke.
Enda kruxet jag har med rolex är varför dom envisas med att vägra dekorera baksidan? För att dom kan och vägrar ändra ett sk vinnande koncept misstänker jag men det hade lyft deras klockor ytterligare ett snäpp enligt mig.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
:) Snygga klockor!
Enda kruxet jag har med rolex är varför dom envisas med att vägra dekorera baksidan? För att dom kan och vägrar ändra ett sk vinnande koncept misstänker jag men det hade lyft deras klockor ytterligare ett snäpp enligt mig.



Jag kan bara hålla med, jag älskar snygga och graverade bakboetter, visst, dom har lite text på SD, även millen har lite text, konstigt nog så har dom ju kört mer graverat på Tudor i många år.
 
Topp