• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai utan cert. Prisavdrag?

Sevve

Breitling
Hej, är spekulant på en PAM112 vars certifikat är borta. Ägaren hävdar att han haft den sedan ny (2008). Den är servad på nymans 2013 med kvitto vilket säljaren menar är ett bra "värdebevis". Om en standard 112 ligger kring 42 kkr, vad är ett rimligt avdrag för ett exemplar utan cert om vi ponerar att t.ex. nymans kan verifiera äktheten?

Tack för ev. svar!
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Hej, är spekulant på en PAM112 vars certifikat är borta. Ägaren hävdar att han haft den sedan ny (2008). Den är servad på nymans 2013 med kvitto vilket säljaren menar är ett bra "värdebevis". Om en standard 112 ligger kring 42 kkr, vad är ett rimligt avdrag för ett exemplar utan cert om vi ponerar att t.ex. nymans kan verifiera äktheten?

Tack för ev. svar!
42 låter dyrt för en 112a.
Jag sålde en 112a uttagen 2015 fullset med extra band för 36k för några månader sen.
42 är inte långt från priset jag betalade hos nymans
 

Sevve

Breitling
Ok, priserna verkar helt klart ligga kring 40 för ganska gamla exemplar på chrono. Har inte varit i närheten av att hitta en sån deal du erbjöd. Funderar på om 112 gått upp i pris sedan den slutat tillverkas och det inte finns någon ersättande Basemodell med sandwich? Man kanske ska ha lite is i magen ändå. Vad tror du om certfrågan då?
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Ok, priserna verkar helt klart ligga kring 40 för ganska gamla exemplar på chrono. Har inte varit i närheten av att hitta en sån deal du erbjöd. Funderar på om 112 gått upp i pris sedan den slutat tillverkas och det inte finns någon ersättande Basemodell med sandwich? Man kanske ska ha lite is i magen ändå. Vad tror du om certfrågan då?
Chrono ligger dyrt på många klockor.
Jag personligen skulle aldrig köpa en klocka utan cert, oavsett pris
 

kmg

Patek
2-Faktor
Håller med ovanstående. Bättre att köpa en med cert. En panerai med cert är betydligt mer lättsåld... (gäller nog iofs de flesta klockor :) )
 
Topp