• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai Zero PAM000 Svart PVD

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Pris
29000
Returpolicy
Om något är fel eller knasigt när du får den står jag för retur inom en vecka.
Bilder Skickat
  1. Ja
Dags för lite rotation i klocklådan. Upp för försäljning är en Panerai 000 / PAM00000 / Zero, eftermarknadsbehandlad med svart PVD-beläggning.

Som synes på bilderna har klockan en del märken efter daglig användning av både mig och tidigare ägare. Funktionellt är den dock mycket bra och glaset är vad jag kan se helt repfritt. Klockan servades hos lokal uris (Berlins Ur, Linköping) i maj 2020 helt enkelt för att den var några år gammal. Min Timegrapher visar stabil gång med mellan +5 och +15 sekunder beroende på position, se bilden. Klockan är från 2015.

Jag köpte denna klocka 2019 här på forumet och den har ett antal tidigare ägare här, tillbaks till den forummedlem som köpte den från en italiensk handlare. Jämfört med tidigare annonser här har det också skett lite rotation i blandlådan. De band som nu hänger med är:

Original gummirem med originalspänne, i närmast orört skick.
Brun läderrem från Toshi Straps (sitter på klockan på bilderna), spår av användning.
Ljusare brun läderrem från MJ Leather, spår av användning.
Olivgrönt band i Nubuck från Emre Leatherwork, spår av användning.

De tre senaste banden har alla någon form av eftermarknadsspänne.

Klockan är såvitt jag vet komplett med plastkort/cert, instruktionsbok, garantihäfte, låda och både svart och brun kartong.

Säljes till medlem med goda referenser F2F i Linköping eller skickat efter förskottsbetalning via Swish enligt köparens valda metod och kostnad. Med lite framförhållning kanske möte på andra håll kan lösas men jag har ställt av bilen för vintern så det är lite jobb med det för min del... men hör av dig om du har frågor eller funderingar så snackar vi. Självklart skriver vi kvitto.

DSC08419.JPG


DSC08418.JPG DSC08420.JPG DSC08421.JPG DSC08422.JPG DSC08423.JPG DSC08424.JPG panna-straps.JPG panna-fullset.JPG
panna-time.JPG
 
Topp