• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Panerai

Airbus

Guld
Friends Of KS
Hej,
Undrar om det finns några Paneraikunniga som kan hjälpa mig lite. Finns en 8-dagars manuell med inhouseverk, rätt ny modell. Typ 65 - 70k retail tror jag. Sugen helt klart - men några frågor;
  • Hur hållbara är Panerais modeller? Uppdateras de ofta?
  • Hur är "instegsmodellerna" - vettiga?
  • Om man har illusionen klocka för livet - säger man Panerai i nästa andetag om ni förstår vad jag menar?
  • Vilken är den mest klassiska - Panerais Speedmaster el SUB typ?
  • Andrahandsvärde jmf ex Rolex?
  • Tröttnar man typiskt på designen?
Vad tror ni om modellen som jag nämnde ovan?
Jobbigt att svara på allt kanske, men tack för alla inspel!

Finns en Panerai tråd..
PAM510 antar jag att du menar. Fin, helt klart. Gick en på K&S för några veckor sedan.

Precis uppdaterade och instegsmodellerna 510 & 560 fasar ut tex 111 & 112an har jag för mig.

Paneristis är rätt inbitna så visst finns de som har de som keepers. Vissa flippar vidare bara. Klassiska är 000, 005, 111, 112, 312 tex.

Håller andrahandsvärdet bra om man kniper en beg, precis som med alla nyköp förutom PP då så sjunker priset så fort du kliver ur butiken. Förutom pam382 tex som listade för runt 70k och går för minst 200k nu för tiden.

Alla är olika och tröttnar på olika saker..

Som sagt, kolla Paneraitråden för inspiration, där har du att göra ett tag!:D
Du frågar troligtvis efter 510, 560 eller 590.
Posta gärna en bild av vilken klocka du menar i Paneraitråden så får du troligvis mycket svar.
Bjuder på en bild I alla fall
Panerai 372
8DF3E62A-D1AA-42FD-B7C7-900D846726EE.jpg

Tillbaka
Topp