• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Panerais officiella Instagramkonto lägger up en fake Panerai

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Såg detta precis på Instagram och inlägget är fortfarande uppe på deras officiella Instagram..
Lite pinsamt kanske och intressant att man ej agerar. Och tydligen inte första gången..

https://www.instagram.com/p/CD219AMHgfa/
https://www.instagram.com/p/CD1KZKrq3II/

Skärmavbild 2020-08-19 kl. 12.22.36.png
Skärmavbild 2020-08-19 kl. 12.23.08.png
Skärmavbild 2020-08-19 kl. 12.23.56.png
IMG_9288.PNG
IMG_9287.PNG
IMG_9286.PNG
IMG_9285.PNG

Den som har ansvaret för Instagram på Panerai borde ha mycket bättre koll.
Om inte de har hyrt in den ”tjänsten”, då kan man förstå att den personen (marknadsföringsnissen) inte ser skillnaden.

Det Panerai & JMP sysslar med via IG är helt makalöst illa.. Det är en sak att någon snorig och om ämnet okunnig marknadsnisse med ansvar för sociala medier re-postar fakes, men att inte omedelbart deleta och i övrigt agera när felaktigheterna uppdagas är bedrövligt. Fattar inte vad de pysslar med.

Som om inte den bedrövliga historien om lurendrejaren Erwan Grey räckte liksom..

Jag är som bekant Panerista ut i fingerspetsarna, så ni kan tänka er att detta smakar rätt illa..

Senast ändrad:
Det Panerai & JMP sysslar med via IG är helt makalöst illa.. Det är en sak att någon snorig och om ämnet okunnig marknadsnisse med ansvar för sociala medier re-postar fakes, men att inte omedelbart deleta och i övrigt agera när felaktigheterna uppdagas är bedrövligt. Fattar inte vad de pysslar med.

Som om inte den bedrövliga historien om lurendrejaren Erwan Grey räckte liksom..
För en oinvigd i märket som inte heller har IG. Vad är det som är fel kontra the real deal på wristbusterstwo's exempel ovan?

För en oinvigd i märket som inte heller har IG. Vad är det som är fel kontra the real deal på wristbusterstwo's exempel ovan?
Den nedersta bilden lades ut av en hyfsat stor säljare av replikor och likeades av CEO:n JMP. Den översta bilden är på en kinesisk "superreplika" och re-postades på Panerais IG. Lätt att missa, men att som sagt inte åtgärda omedelbart när allt uppdagades..
"Panerai_DNA", aka. fotografen Erwan Grey är rätt känd i Paneraikretsar, har varit något av en hobbyambassadör för märket under ett antal år. Pjäs för pjäs i hans samling har nu av Pereztroika outats som kinesiska superreplikor. Panerai har inte tagit bort de bilder de re-postat och följer honom fortfarande på IG..

Obegripligt.

Senast ändrad:
Den nedersta bilden lades ut av en hyfsat stor säljare av replikor och likeades av CEO:n JMP. Den översta bilden är på en kinesisk "superreplika" och re-postades på Panerais IG. Lätt att missa, men att som sagt inte åtgärda omedelbart när allt uppdagades..
"Panerai_DNA", aka. fotografen Erwan Grey är rätt känd i Paneraikretsar, har varit något av en hobbyambassadör för märket under ett antal år. Pjäs för pjäs i hans samling har nu av Pereztroika outats som kinesiska superreplikor. Panerai har inte tagit bort de bilder de re-postat och följer honom fortfarande på IG..

Obegripligt.
Tack för svar, blev ju lite nyfiken här.
Ja, märkligt beteende av både CEO och IG-ansvariga när ändå knasigheterna uppdagas. Man kan väl förstå om mänskliga faktorn kan vara inblandad i ett massivt flöde av bilder men borde knappast vara det som är problemet här då.

Jag är som bekant Panerista ut i fingerspetsarna, så ni kan tänka er att detta smakar rätt illa..

Wow, tydligen så har detta tidigare påpekats till JMP. Det här hade jag ingen aning om. :bored:

ALBo7Qy.png

Det är ju märkligt att de inte plockar bort bilderna omgående, nu när de faktiskt vet att de finns där??o_O
Sedan måste ju Panerai officiellt ha en mycket bättre kontroll på vad som läggs upp på officiella kanaler, annars urholkas ju märkets trovärdighet!

Fantastiska foton trots fake, ger sannolikt mer business än ta ”striden”, i slutändan är det bara pengar som gäller. Oavsett fanclubs osv.

Som nån skrev pågått hur länge som helst... tråkigt men antagligen enbart vi Wisses som ser detta.

Då lärde jag mig något nytt. ”Superreplika” hade jag ingen aning om tidigare:)

Finns det superreplikor på banden också? Vad gör man inför ett köp av panna utomlands, in med klockan till AD för kontroll nu när inte ens hobbysamlare verkar ha koll?

Då lärde jag mig något nytt. ”Superreplika” hade jag ingen aning om tidigare:)

Finns det superreplikor på banden också? Vad gör man inför ett köp av panna utomlands, in med klockan till AD för kontroll nu när inte ens hobbysamlare verkar ha koll?
Finns alla boxar & papper är det inte särskilt svårt . Köper du watchonly får du givetvis vara försiktig

1) Panerais VD spenderar majoriteten av dygnets timmar med att like'a grejer på insta.
2) Panerais VDs konto är programmerat att like'a allt som läggs upp med ett antal hashtags för att diverse nördar runt om i världen ska känna att Sempai ser dem när de (sagda nördar) lägger upp en sjukt originell handledsbild med ett fräscht filter och någon drink i bakgrunden?

Vad tror ni är troligast?

1) Panerais VD spenderar majoriteten av dygnets timmar med att like'a grejer på insta.
2) Panerais VDs konto är programmerat att like'a allt som läggs upp med ett antal hashtags för att diverse nördar runt om i världen ska känna att Sempai ser dem när de (sagda nördar) lägger upp en sjukt originell handledsbild med ett fräscht filter och någon drink i bakgrunden?

Vad tror ni är troligast?
3) Panerais VDs konto administreras av en fristående byrå bemannat av 22 åriga influencertjejer som är "social media managers"

Tillbaka
Topp