• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Halvlänkar
D36D4548-6B73-4DAE-89CF-8D29FFEFE8F6.jpeg
Typiskt. En av de snyggaste länkarna däremot. Påminner en hel del om VCs länkar utseendemässigt.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Förmodligen en dum fråga, men finns det risk för att slita ut gängorna pga överdrivet frekventa bandbyten, eller är det inget man behöver förlora någon sömn över? Jag tänker då på gängorna i boetten. Stiften kan man väl ersätta om det skulle bli ett problem.
Edit: Typ om man byter band, säg en gång per dag.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Förmodligen en dum fråga, men finns det risk för att slita ut gängorna pga överdrivet frekventa bandbyten, eller är det inget man behöver förlora någon sömn över? Jag tänker då på gängorna i boetten. Stiften kan man väl ersätta om det skulle bli ett problem.
Nej, det är ingen risk. Risken ligger i handhavandefel d.v.s om man använder fel/undermåliga verktyg när lillbulten ska bort eller om man inte har fingerkänsla för att hitta gängan när lillbulten ska skruvas åt.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej, nu kommer det lite Radiomir-reklam. Gummistraps gör sig på en gammal krigarklocka som trivs bäst under ytan.
180be61adbf53ae41adbb019dd4db175.jpg
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
5709825B-9E95-4FDD-B5D2-7DEC7B89CFDE.jpeg
9A0C833A-AC4E-48C4-BD24-BFE19F79B500.jpeg
Jag köpte ju ett brunt och ett navy OEM gummi till min 511, reflekterar över hur mycket hårdare gummit är, på mina äldre Pannor har gummit varit mycket mer ”silikonigt” och inte tagit form medans de nya börjar forma sig redan efter ett par veckor, dock fick ju de äldre torrsprickor efter ett tag, det ska bli spännande att se hur dessa blir med tiden
Fan så bra med blått gummi. Ett sådant får det bli!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hörrö @yonsson, blev det någon fototråd från Hong Kong eller?

Edit: Nu vågade jag mig ut i forumet och ser att du håller på. Jag väntar. :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det är bara för att det saknar lite attiraljer. En maskulin man, en kostym, skäggstubb och så. Då uttrycker den något annat, tänker jag mig. Förresten så såldes den av PAnerai från början som ett herr-ur. Så det så!
Samma gäller väl alla Rolexar, de såldes också från början som herrur...
:D

Nej visst ja, hrrrmmmm, god ton var det. Jag är bara avundsjuk för att jag har för stora handleder.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Vad kan man tolerera i gångavvikelse på en pam560?
Min ligger på 8,1 sec/dygn när jag mätt upp den i tre veckor.
Är detta ok?
03D2E54B-4BBE-4D9A-A146-2B5070C3BCAA.png
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Samma gäller väl alla Rolexar, de såldes också från början som herrur...
:D

Nej visst ja, hrrrmmmm, god ton var det. Jag är bara avundsjuk för att jag har för stora handleder.
Du menar att R---x är de könslösas attest? Ja det är nog känsligt. Man kan säga att märket passar de flesta.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
De snyggaste Rolexarna jag sett har suttit på damhandleder, för de passar bra där tycker jag.
Det finns en som jag aldrig kan få ut ur huvudet och det är en vit Milgauss. Nu har den dessutom slutat att tillverkats så det börjar blir bråttom. Den konkurrerar i huvudet med en PAM113. Båda är minst 70% maskulina, men 113 vinner den kampen. Jag gillar det oranga på Milgauss och det gröna på 113 mot det vita i tavlan. Hade inte priserna gått upp så vidrigt hade jag köpt båda. Nu blir man lite mer försiktig. Det kan vara en klockbubbla på G.
 

sir alex

Panerai
Det finns en som jag aldrig kan få ut ur huvudet och det är en vit Milgauss. Nu har den dessutom slutat att tillverkats så det börjar blir bråttom. Den konkurrerar i huvudet med en PAM113. Båda är minst 70% maskulina, men 113 vinner den kampen. Jag gillar det oranga på Milgauss och det gröna på 113 mot det vita i tavlan. Hade inte priserna gått upp så vidrigt hade jag köpt båda. Nu blir man lite mer försiktig. Det kan vara en klockbubbla på G.
Priserna sjunker när bubblan spricker vid nästa börskrasch. Då kan du shoppa båda istället. Håll ut
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Priserna sjunker när bubblan spricker vid nästa börskrasch. Då kan du shoppa båda istället. Håll ut
Båda modellerna är hyllvärmare så jag inbillar mig att det går att köpa till hyfsat bra pris redan nu, bara jag visar tillräckligt stort intresse. Problemet vid nästa börskrasch kan vara att pengarna kan behöva prioriteras till annat. Höga räntor för boende t. ex.
 
Topp