• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

speffy

Cartier
2-Faktor
Efter ett par veckor utan Panerai så känner jag en viss saknad.
Typiskt att @jistanes skulle vara så på att man inte hann tänka över om man verkligen ville släppa 1005an ;)
Fast jag vet att han kommer vårda den väl så jag känner mig lugn.

Nu har funderingarna kommit tillbaka om jag inte behöver ha en Panna trots allt :)
Vilka referenser ska jag ha extra koll på?
Jag tänker
-max 44mm
-funderar på 1950 boetten trots smala handleder ~17cm
-gärna sandwich tavla
-gärna lätt flippad om det inte skulle vara rätt
-budget strax under 50 är tanken (nyare beg)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Finns ju folk som har flyttat ett innanmäte i en panna till en annan boett. Är ju inget problem om man har två klockor med boetter ansedda för samma verk. Utöver det är det nog inte så lätt att modda.
Innan du trillade in i den här tråden hade jag ganska långt gångna planer på att köpa både en 590 och en 631, och flytta visarna från 631:an till 590:n.
upload_2018-9-18_20-27-59.png

Mer awesome blir det inte.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Efter ett par veckor utan Panerai så känner jag en viss saknad.
Typiskt att @jistanes skulle vara så på att man inte hann tänka över om man verkligen ville släppa 1005an ;)
Fast jag vet att han kommer vårda den väl så jag känner mig lugn.

Nu har funderingarna kommit tillbaka om jag inte behöver ha en Panna trots allt :)
Vilka referenser ska jag ha extra koll på?
Jag tänker
-max 44mm
-funderar på 1950 boetten trots smala handleder ~17cm
-gärna sandwich tavla
-gärna lätt flippad om det inte skulle vara rätt
-budget strax under 50 är tanken (nyare beg)
1392 eller 1312.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en random urmakare inom Panerai som barndomsvän.
Men ja, då kan jag knata in och fixa. Vill bara säkra så jag inte blir av med klockan / visarna vid service
Klart du blir av med visarna vid service. Men ge bara fan i att lämna in den på service med fel visare så är du ju safe. Om visarna går sönder när man plockar av dem så borde ju din vän ha koll på det.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Efter ett par veckor utan Panerai så känner jag en viss saknad.
Typiskt att @jistanes skulle vara så på att man inte hann tänka över om man verkligen ville släppa 1005an ;)
Fast jag vet att han kommer vårda den väl så jag känner mig lugn.

Nu har funderingarna kommit tillbaka om jag inte behöver ha en Panna trots allt :)
Vilka referenser ska jag ha extra koll på?
Jag tänker
-max 44mm
-funderar på 1950 boetten trots smala handleder ~17cm
-gärna sandwich tavla
-gärna lätt flippad om det inte skulle vara rätt
-budget strax under 50 är tanken (nyare beg)
1950-boetten, max 44mm, sandwich, ej datum?
Sorry, no can do.. Släpp det där med 1950-boetten så finns det flera..
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Innan du trillade in i den här tråden hade jag ganska långt gångna planer på att köpa både en 590 och en 631, och flytta visarna från 631:an till 590:n.
upload_2018-9-18_20-27-59.png

Mer awesome blir det inte.
Alltså fasen. Den här modden på mitt "74"-band (som kan ses på min 416 tidigare) så kan jag bli en OWG. På riktigt. Så mycket kärlek.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Du måste ha datum med 1950. Och 1392 är rimligt lättsåld så det är ingen fara.
Har du kolla på vad som skiljer mot den gamla 392?
Visuellt så har ju 1392 blå sekundvisare och har för mig att den är lite tunnare än 392?

1950-boetten, max 44mm, sandwich, ej datum?
Sorry, no can do.. Släpp det där med 1950-boetten så finns det flera..
Det är såpass ja, 1950 boetten är ju inget måste och jag har inte ens testat den men rent visuellt så tycker jag de är mer tilltalande än den "vanliga" och hade varit kul att prova något nytt
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är såpass ja, 1950 boetten är ju inget måste och jag har inte ens testat den men rent visuellt så tycker jag de är mer tilltalande än den "vanliga" och hade varit kul att prova något nytt
Fundera på vilken typ av glas du gillar också. Jag är allergisk mot de ytterst lite domade glasen som sitter på många 1950-boetter.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Har du kolla på vad som skiljer mot den gamla 392?
Visuellt så har ju 1392 blå sekundvisare och har för mig att den är lite tunnare än 392?
Nytt tunnare urverk, boetten blir markant tunnare, sitter sjukt mycket närmare handleden. Det är också ecru-färg på index (och blå sekundvisare) jämfört med vit/grön på 392.
Jag, till skillnad från @yonsson, gillar de lite domade glasen på 1950. :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Hej igen kompisar.
Paneraisub hemsida är ju inte superbra. Tänkte kolla om någon har koll på vilka submersibles som ingår i standard sortimentet idag.

Fick upp ögonen för pam01024 är det uppdaterad pam024? Men som sagt, vilka subs är idag standard som "går" att få tag på.
 

watchxor

Omega
Finns det någon (överkomlig) Luminor Submersible som har safirglas på baksidan? Lyckas inte googla mig till att någon i standarsortimentet har det, bara bronzo, men skulle inte kvalificera dem som överkomliga.
 
Topp