• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rey

Rolex
Det hade varit en evig kamp mellan grön (736 utan datum) och blå (690/932) ;)

Haha givetvis! Jag säger inte vilken jag själv skulle välja :D

408C9088-0D12-4F7A-A9D8-11BC6DC8D276.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Varför ser jag ett sjukhus framför mig? Om tio år sitter vi alla inspärrade på samma mentalsjukhus, iförda tvångströjor med ett lite hål vid vänster handled så klockan syns. Det finns några avdelningar och utmärkande patienter på Panerai mental hospital. Bland de anställda, myntas snabbt namn på patienter och avdelningar. Lillan (40 mm), dagens (de med datum), blå rummet, gröna rummet, länkarna, tjockisen, poolrummet kallas Schwimmerplask. Längst ner i källaren, i ett mörkt rum utan fönster sitter de med vita tavlor tillsammans med de som la upp lumeshots innan de blev sjuka. En gång om året får alla permission. Den kallas P-day. Då träffar man andra patienter som pratar andra språk. Alla är överens om att världen utanför är helt sinnes.
 
Senast ändrad:

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Ja på tunnare, det är 1359. Nej på arabiska siffror på 42mm. 1392 är närmast. Eller ja, vill du ha en vit? 1523.

Panerai-Luminor-1950-PAM-1359-Black-front.png


1478003692.jpg
pam01523-e1.png
Tack för detta! Är dessa som 359 helt kromade? Vill helst inte ha den halvt borstade boetten. Får leta vidare efter vilken första pannan blir. Sjukt sugen men 359/1359 verkar inte så vanlig? :(
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tack för detta! Är dessa som 359 helt kromade? Vill helst inte ha den halvt borstade boetten. Får leta vidare efter vilken första pannan blir. Sjukt sugen men 359/1359 verkar inte så vanlig? :(
1392 är borstad, de andra polerade. Jag och @Tvkd5 har varsin 1359. De är inte ovanliga alls, eller hur menar du? Det var flera 359 ute till salu här förut. :)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Vet ni hur det gick för den BMG som hade spruckit i bandhornet? Inte riktigt kunnat hänga med i svängarna i tråden här hehe.
 

Rille

Rolex
Så mycket fina klockor att sukta efter här i tråden..jag själv har bara fegat hittills och kört på 40mm.. har haft 048 vid 2 tillfällen tidigare varav en gång med länk, heter nog 050 då.

Nu sedan en vecka ungefär sitter denna 01048 på armen!
Får se när man vågar gå upp en storlek.. men den dagen kommer nog :)
8D7A2889-96B6-419A-B4DD-9418B0FA425C.jpeg
 

Bilagor

  • 847ED405-788C-47E2-99E5-8B0285C1973A.jpeg
    847ED405-788C-47E2-99E5-8B0285C1973A.jpeg
    106.7 KB · Visningar: 4

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Så mycket fina klockor att sukta efter här i tråden..jag själv har bara fegat hittills och kört på 40mm.. har haft 048 vid 2 tillfällen tidigare varav en gång med länk, heter nog 050 då.

Nu sedan en vecka ungefär sitter denna 01048 på armen!
Får se när man vågar gå upp en storlek.. men den dagen kommer nog :)
8D7A2889-96B6-419A-B4DD-9418B0FA425C.jpeg

Bra köp & välkommen! :D

Större storlek kommer. Jag började på 44, efter ett tag kändes 47 rätt också. :)

8752E5BA-16D2-4E01-9B95-4169B50A2D70.jpeg

PAM422
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Tycker Panna 1389 är så jäkla cool. Sitter här och drömmer lite och filosoferar om vad det är jag gillar med den. Kommer på och lyckas bena ut att jag verkligen går igång på den svarta ringen mot stålet och hur bra det blir med svart gummi till det.

Drömmer då om att kanske någon dag ha den tillsammans med vad jag har nu, bra kombo liksom. Vad har jag nu då, svart keramisk ring och gummiarmband :banghead: visserligen inte alls samma sorts klocka men nog trillade polletten ner med vad jag gillar. Min klocka på bild 2, bra att lära känna sig själv :)

21BB4A2F-39F8-45BC-B92D-ED2215868A1E.png

DD756507-9F52-435F-B365-ED5FD157DBA5.jpeg
 

Rey

Rolex
Tycker Panna 1389 är så jäkla cool. Sitter här och drömmer lite och filosoferar om vad det är jag gillar med den. Kommer på och lyckas bena ut att jag verkligen går igång på den svarta ringen mot stålet och hur bra det blir med svart gummi till det.

Drömmer då om att kanske någon dag ha den tillsammans med vad jag har nu, bra kombo liksom. Vad har jag nu då, svart keramisk ring och gummiarmband :banghead: visserligen inte alls samma sorts klocka men nog trillade polletten ner med vad jag gillar. Min klocka på bild 2, bra att lära känna sig själv :)

21BB4A2F-39F8-45BC-B92D-ED2215868A1E.png

DD756507-9F52-435F-B365-ED5FD157DBA5.jpeg

Lika på pappret men ändå så olika.. Det är något särskilt med gummi på lyxartiklar :)
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Tycker Panna 1389 är så jäkla cool. Sitter här och drömmer lite och filosoferar om vad det är jag gillar med den. Kommer på och lyckas bena ut att jag verkligen går igång på den svarta ringen mot stålet och hur bra det blir med svart gummi till det.

Drömmer då om att kanske någon dag ha den tillsammans med vad jag har nu, bra kombo liksom. Vad har jag nu då, svart keramisk ring och gummiarmband :banghead: visserligen inte alls samma sorts klocka men nog trillade polletten ner med vad jag gillar. Min klocka på bild 2, bra att lära känna sig själv :)

21BB4A2F-39F8-45BC-B92D-ED2215868A1E.png

DD756507-9F52-435F-B365-ED5FD157DBA5.jpeg

Svär väl i kyrkan nu men keramiskt inlägg på en 682 hade gjort det för mig. Svinsnygg tool watch med jumping hour. Vore grejer. 1389 är för stort för lilla mig men den är extremt fin.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Lika på pappret men ändå så olika.. Det är något särskilt med gummi på lyxartiklar :)

Exakt så, lika men ändå inte. Lite samma feeling bara.

Svär väl i kyrkan nu men keramiskt inlägg på en 682 hade gjort det för mig. Svinsnygg tool watch med jumping hour. Vore grejer. 1389 är för stort för lilla mig men den är extremt fin.

Håller fullständigt med, reder inte ut 47mm. 682 med samma ring så är man hemma :)
 

Rey

Rolex
Exakt så, lika men ändå inte. Lite samma feeling bara

Håller fullständigt med, reder inte ut 47mm. 682 med samma ring så är man hemma :)

Bra feeling, har inte många Rolex högt på min lista men din är clean som attan! Vad listar den? Hur mycket skiljer den sig egentligen prismässigt från stål-daytona på andrahandsmarknaden?

Angående 682
Vem vet vad SIHH levererar ;)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Bra feeling, har inte många Rolex högt på min lista men din är clean som attan! Vad listar den? Hur mycket skiljer den sig egentligen prismässigt från stål-daytona på andrahandsmarknaden?

Angående 682
Vem vet vad SIHH levererar ;)

Listar 269200, den är vitguld istället för stål så det är väl därför priset springer iväg lite.

Ska bli spännande att se vad som händer på SIHH.

Är ju OWG med Daytonan men erkänner att Paneraisuget har börjat igen :)
 

Rey

Rolex
Listar 269200, den är vitguld istället för stål så det är väl därför priset springer iväg lite.

Ska bli spännande att se vad som händer på SIHH.

Är ju OWG med Daytonan men erkänner att Paneraisuget har börjat igen :)

Jo, har koll på att den är vitguld ;) Ännu mer feeling ju! Då är den dock en bra bit från stålisarna även vid deras galna andrahandspriser, vilket känns rimligt ;)

Haha, it’s a drug ;)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Jo, har koll på att den är vitguld ;) Ännu mer feeling ju! Då är den dock en bra bit från stålisarna även vid deras galna andrahandspriser, vilket känns rimligt ;)

Haha, it’s a drug ;)

Erkänner att just vitguld med gummit ger mig feeling!

Känner att det blir en surfa/googla Panerai eftermiddag fast jag redan vet ungefär vad som finns.

Hade varit kul att ha något med länk som komplement till oysterflexet på Daytonan men jag har ju fan redan haft 722 med länk :banghead:.
 
Topp