• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Palenkovich

Patek
2-Faktor

Scipio

Patek
2-Faktor
Ytterligare en i mitt tycke mycket lyckad modell! Tavlan.. Visarna.. Storleken (45).. Det domeade glaset..

1EBD83F1-8E8D-4970-8EC9-9D06CA5FC159.jpeg


057BF243-2288-4453-A735-8EC28F3EB578.jpeg
Nu ser man tydligt att det inte var en stor pil längst ut på minutvisaren som det såg ut på den första bilden som las ut. Skönt! :)
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Hej Paneristis,
Jag är sugen på att köpa Panerai igen. Denna gång har jag fått ett erbjudande på en 1312 från 2018. Den saknar dock bruna ytterkartongen.
Back in the day när jag hade en .005 minns jag att den saknade nån liten del i ”full set” kommer ej ihåg exakt vad. Men minns att den blev väldigt svårsåld pga det.
Är det väsentligt att ha med den bruna ytterkartongen idag på de senare modellerna? Kommer jag sitta med svarte petter om jag köper en sån utan kartongen? Tänker givetvis på om jag vill sälja den sen.

Och kan någon förklara för mig varför just Panerai-köpare är (min uppfattning iallafall) mer kinkiga än några andra när det kommer till varenda beståndsdel av setet inkl kartonger?
Tack
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hej Paneristis,
Jag är sugen på att köpa Panerai igen. Denna gång har jag fått ett erbjudande på en 1312 från 2018. Den saknar dock bruna ytterkartongen.
Back in the day när jag hade en .005 minns jag att den saknade nån liten del i ”full set” kommer ej ihåg exakt vad. Men minns att den blev väldigt svårsåld pga det.
Är det väsentligt att ha med den bruna ytterkartongen idag på de senare modellerna? Kommer jag sitta med svarte petter om jag köper en sån utan kartongen? Tänker givetvis på om jag vill sälja den sen.

Och kan någon förklara för mig varför just Panerai-köpare är (min uppfattning iallafall) mer kinkiga än några andra när det kommer till varenda beståndsdel av setet inkl kartonger?
Tack
Hej. Vissa få har råkat ut för den här mentaliteten, men i stort är det inte ett problem. Här är mitt i en diskussion som belyser lite olika ståndpunkter. https://klocksnack.se/threads/paneraitråden.31714/page-1370#post-2657393 Jag tror därmed att det är lugnt, speciellt om det *bara* är ytterkartongen.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Okej. @Ernesto hold it :D
Någon sa dessutom att den kostade multum och var väldigt special. Så den kanske går bort pga pris.

Kul att det är just den du vill ha. Visar vilken fantastisk smak du har min vän! Det är exakt den jag menade tidigare :D

Har tyvärr inte sett en bra bild på den än som visar hur bra den egentligen är men det kommer.

Tror inte att den kostade så farligt. Typ 89 om jag minns rätt men priser har förändrats tidigare.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Kul att det är just den du vill ha. Visar vilken fantastisk smak du har min vän! Det är exakt den jag menade tidigare :D

Har tyvärr inte sett en bra bild på den än som visar hur bra den egentligen är men det kommer.

Tror inte att den kostade så farligt. Typ 89 om jag minns rätt men priser har förändrats tidigare.
Jo, det framgick att det var den här du menade tidigare. :D Jag har dock för mig att du sa 42mm. Vad tror du om när den kommer då?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jag fick berättat för mig att i förmötet JMP hade med sina boutique managers m.fl, tryckte han väldigt hårt på att man ska leverera när man sagt att man ska leverera. Det kommer således att slitas hårt från Panerais sida med att leveranserna ska komma i utlovad tid.
Får se vad de olika modellerna får för utlovade månader för att nå försäljningsledet..
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jahapp, då har alltså även grönisarna läckt. Då kan jag lägga ut några bilder..

Den första, 995, är mycket riktigt helt sjukt bra! Att priset hamnar på 10900 Euro har primärt att göra med att det dyra P.4000 sitter i.. BE i klart begränsad upplaga..

508182E5-0872-4AA6-9F66-8FFF51FCF97A.jpeg


C3B8C08A-847C-4E0E-89A3-1BC01B4B35D1.jpeg


0A490ABC-026D-4E20-A22B-4A24D6D7F5FB.jpeg



Även denna var förbaskat fin om man uppskattar GMT.

CBD92240-26FE-43F9-86FF-BAAA64E4C9FB.jpeg


Den här var hur cool som helst! Keramiskt case och Fiddytavla gifter sig väldigt bra.. Mysigt rejält kupat glas också.. Dock som sagt en best med sina 48mm..

3C7C1E89-EF27-4402-BC11-E882CE053A0E.jpeg


EA594A4C-2D7C-45BE-ACCC-3C193263557D.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp