• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Lite mer blått (och en släng svart)

15F977A1-F46D-4906-B072-513C82C7A9DC.jpeg
EF9ED36D-576A-498E-AB31-92F1A90510E1.jpeg
45FC1E84-0CA4-4251-B97D-9B5F6ED6EC9E.jpeg
1EB2B7EC-04CE-4BEB-96BA-75283F236265.jpeg
F013A283-F041-4478-B1E8-5A220C44F9FE.jpeg

Grymt bra - grattis mikey! :)
 
  • Like
Reactions: m_s

Rey

Rolex
Oh nej. Jag tolkade det inte så. Jag vet att du inte dissar folk, inga problem. :) Jag har insett att de klockor som inte är Panerai används klart mindre, och samtidigt har jag lite bättre förstått vad jag vill ha i Panerai-väg. Då åker de andra ut till förmån för den här tråden. :) Men, jag köper fortfarande precis det jag gillar och skiter i vad majoriteten tycker. Det sista där var en hint om vad som är på gång. :D

Blir det en Egiziano månne? :D skämt å sido, blir kul att se vad som rullar in! Grattis till lägenhetsförsäljningen och kul att du kör vidare och prövar fortsatt nya Pannor!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Har som sagt fått en liten knäpp under veckan och följer numera den här tråden slaviskt. Försöker läsa på men blir inte riktigt klok på tjockleken på 44 mm luminor, verkar variera en del? Kommer man undan med ett tunnare case om man (rent hypotetiskt;)) skulle föredra manuell med stålbaksida?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Har som sagt fått en liten knäpp under veckan och följer numera den här tråden slaviskt. Försöker läsa på men blir inte riktigt klok på tjockleken på 44 mm luminor, verkar variera en del? Kommer man undan med ett tunnare case om man (rent hypotetiskt;)) skulle föredra manuell med stålbaksida?
13,5mm kommer du ner till som minst, på de nyare Luminor 44mm, ex. 560.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Grym! Ställer mig fortfarande lite frågande till om alla dessa visare verkligen är målade. De har ju en helt annan lyster än de ljusblåa subsekundvisarna. Du får gärna bjuda på lite fler foton, man brukar ju kunna se ganska enkelt om visare är blånerade eller målade, förutsatt att man kommer tillräckligt nära och från sidan.
Ska se om jag kan ge mig på ett försök till ett sådan foto
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Paneraitråden är den överlägset mest aktiva tråden på KS bortsett från "vad gör du och din klocka just nu" och motsvarande för vintage.. Just sayin' :D

På gott och ont, satt på konferens utan tillgång till KS förra veckan och missade flera hundra inlägg på några dagar. :(
Om man inte är inne ett par gånger om dagen så hinner man inte med här, vilket förstås också är skitkul! :D
 
Topp