• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
995 kan vara den bästa "Radiomir 1940" i stål någonsin i mina ögon. Perfekt storlek, kupat glas, grön tavla och guldvisare.. Kan det bli mer azcii? Men den är en bra bit över min budget just nu och jag älskar mina nuvarande pannor för mycket.
Du har ju iofs en 911. Men om man tänker lite resonabelt, vad du skulle bära med stolthet, så är det väl ändå typ 372. (Och så tänkte jag att det borde vara mer grönt för att vara @azcii och därmed 606, men den kostar lite väl och är svår att få tag på.)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tack! :)



Dom hadde mange koola band og helt okej priser så kanskje får teste.

Er det lagligt å kjøpe krokodil/alligator klockband i Sverige? Selges det i butikker og er det lagligt å importere?

Jeg trodde det var helt olagligt med t.eks väskor i krokodilskin, men ble litt osäker ig fant lite informasjon på weben.
De flesta seriösa leverantörer undviker att sälja krokodil/alligator över gränser (ex. utanför/innanför EU), men de här var parkerade i Singapore och det enda stället som jag tidigare köpt krokodil från var också just Singapore. Så, de verkar inte vara så nogräknade.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De flesta seriösa leverantörer undviker att sälja krokodil/alligator över gränser (ex. utanför/innanför EU), men de här var parkerade i Singapore och det enda stället som jag tidigare köpt krokodil från var också just Singapore. Så, de verkar inte vara så nogräknade.
Till och med Hirsch säljer ju alligator. Om det är lagliget eller inte har väl att göra med om de är ”odlade” eller tjuvjagade.
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Pam616
image.jpeg
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Måste faktiskt säga att jag föredrar 616 framför dom nya carbosarna, trotts att dom med är bra och det är kul att dom spinner vidare på modellen. Men originalet är originalet :)

Även om jag är partisk det vill säga!
 

Rey

Rolex
Till och med Hirsch säljer ju alligator. Om det är lagliget eller inte har väl att göra med om de är ”odlade” eller tjuvjagade.

Jag vet att när jag skulle kolla på alligatorband från Combat Straps (tror han är från Canada) så sålde han ej alligatorband till Sverige pga någon regel om införsel över gränserna. Kan ju vara så att Hirsch har sitt inom EU och därmed inte är något problem? Lite oklart är det och minns att jag tyckte det lät konstigt..
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nya klockan. PAM439, min första Panerai! Har tidigare haft en del Rolex samt andra grejer som Hublot, Ulysse Nardin samt Audemars Piguet. Detta är dock min första klocka i roséguld. Är supernöjd!

Nu gäller det bara att hitta lite roliga band. Några förslag?

BDD7C215-707A-4D25-ABC4-326E243372EE.jpeg
Blått gummi skulle inte sitta helt galet mot guld. Cool värre! Grattis och kul mer guld i tråden.
IMG_1380.JPG
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet att när jag skulle kolla på alligatorband från Combat Straps (tror han är från Canada) så sålde han ej alligatorband till Sverige pga någon regel om införsel över gränserna. Kan ju vara så att Hirsch har sitt inom EU och därmed inte är något problem? Lite oklart är det och minns att jag tyckte det lät konstigt..
Jag har samma källa plus någon handlare till.
 
  • Like
Reactions: Rey

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Mr @Palenkovich : Du som ägt båda.. om du bara kunde välja en - vilken? om det dessutom var din enda panna..
Daamn, den var inte enkel..
Jag har ju under ett par år predikat 422:ans styrka som den i mitt tycke kanske mest kompletta kontemporära Pannan.
Vips dyker plötsligt 911 upp; den klart bästa (i sammanhanget moderna) Bettarinin innehållande alla de små detaljerna så många av oss hade önskat i en och samma modell. Som grädde på moset är den Paneristi edition, Bonatis avsked och högst limiterad..

Jag har gått mot att oftast föredra 47 före 44, men samtidigt är jag ju fullt medveten om att 44 givetvis är lite mer praktiskt, särskilt om jag bara har en Panna. Det tillsammans med proveniensen som medföljer 911 gör nog att valet hade landat på den.

Men återigen, 422 är i mitt tycke en magiskt bra OWG-Panna..
 
Topp