• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jockinho

Patek
2-Faktor
07C3B3AE-1618-4404-AA9C-FAF97FD0F509.jpeg

https://strawpoll.com/k57pzrrr
Jag som PRECIS skulle dra igång en poll, sno @azcii ’s upplägg. :D
Måste ha en dykarpanna, gillar 305 bättre men man får ju en 1305 för samma pris vilket känns smartare rent ekonomiskt. Så vad säger ni? 305 med mysig grön lume och dubbelkupat glas eller 1305 utifrån att de är nyare?

305, mkt bättre estetiskt plus är väll i titan? Bara en sådan sak. Och ingen babyblå sekundvisare...:pompus:

Edit: 024 eller 025 är ju dock ännu snyggare. Fast 243 eller La bomba oavsett bäst av dem ;)
 
Senast ändrad:

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Hej,
Jag tror att nästa klocka också blir en Panerai. Men vilken? Jag tror att den är 44mm, stål, har kupat glas, kanske datum & sekundvisare. Klassisk look.
Vilken/vilka letar jag efter?
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Undrar om 995, dvs en Radiomir 1940 i 45mm med kupat glas (eller hur?) nu öppnar vägen för fler inom rimlig tid.

(Satt just och kikade på Gruppo Gamma Peacemaker, de har löst den biten snyggt.)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Undrar om 995, dvs en Radiomir 1940 i 45mm med kupat glas (eller hur?) nu öppnar vägen för fler inom rimlig tid.

(Satt just och kikade på Gruppo Gamma Peacemaker, de har löst den biten snyggt.)
Mm, det har spekulerats lite kring det. Sjukt kul isf!
Är ju för övrigt inte bara 995 bland previewsen som är Rad och 45 mm och som får kupat glas..
 
Senast ändrad:
Mm, helt klart en ikonisk och grym Panna. Hade inte 932 presenterats från ingenstans hade det suttit en 232 på min arm eller i mitt skåp i detta nu..
Det är inte så många till salu på C24 såg jag men i prisnivå som är OK. Har samma verk som min 112 på gott och ont, hade varit kul med en ny panna med annat manuellt verk. Man kan inte få allt :D Läste att @Yoshiikee 's gick till någon i Swe men har inte sett något inlägg här vilket är lite tråkigt
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Det är inte så många till salu på C24 såg jag men i prisnivå som är OK. Har samma verk som min 112 på gott och ont, hade varit kul med en ny panna med annat manuellt verk. Man kan inte få allt :D Läste att @Yoshiikee 's gick till någon i Swe men har inte sett något inlägg här vilket är lite tråkigt

Stämmer, den gick till en icke-aktiv (tyvärr) medlem här på KS för ett antal år sen. Här är några kvarvarande bilder från arkivet.
Riktigt bra Rad!

Pam232
670DFD3E-067C-4DA3-BD80-5DDB502D0BD1.jpeg


9BD3439D-CB1A-4641-86A2-8F231110F4B1.jpeg

16F0C448-147F-4FA7-B05A-A7F0F7DBE3E9.jpeg
 
Topp