• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ukjent

Rolex
2-Faktor
911 bredvid 382

20190210_194740.jpg

Grymt, takk! Forsøker overtale en kompis om at en 47mm sub kanskje kan funka og at den ikke er såå mye større enn en 44 :rolleyes:
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Vilken modell vore en dröm för er att få tag på?
Är det en fråga där alla svarar 3646 med någon tysk kampfsimmares initialer eller kanske en lim. forumsedition som knappt går att få tag på?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vilken modell vore en dröm för er att få tag på?
Är det en fråga där alla svarar 3646 med någon tysk kampfsimmares initialer eller kanske en lim. forumsedition som knappt går att få tag på?
Bra fråga. Jag tror inte att jag personligen har något behov av någon vintage egentligen. Och de flesta nyare än 1992 går att få tag på för inte helt orimliga pengar vilket också ett par här har gjort. Bronzo är ju lite graalstatus på, men de är inte heller en dröm utan verklighet. Två modeller som dock har varit uppe på tal ofta och som ingen skaffat är 665 Ferretti och 360 BBQ Paneristi. Jag vet dock inte om det bara är min dröm. :)
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Bra fråga. Jag tror inte att jag personligen har något behov av någon vintage egentligen. Och de flesta nyare än 1992 går att få tag på för inte helt orimliga pengar vilket också ett par här har gjort. Bronzo är ju lite graalstatus på, men de är inte heller en dröm utan verklighet. Två modeller som dock har varit uppe på tal ofta och som ingen skaffat är 665 Ferretti och 360 BBQ Paneristi. Jag vet dock inte om det bara är min dröm. :)
Tack för svaret:) Varför har bronspannorna den status de har idag? Är det pga av utbudet?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tack för svaret:) Varför har bronspannorna den status de har idag? Är det pga av utbudet?
Den första bronzon var väldigt unik i sitt slag och en hit helt enkelt. Det hjälpte säkert att Expendables (rätta mig om jag har fel @azcii) gjorde reklam också. Klockorna är sedan väldigt väldigt bra, men man kan klart se en skillnad på populariteten hos Bronzo och Blonzo (blå tavla) jämfört med den lite lägre hos Pronzo (PR-indikator på urtavlan) och Brownzo (nya med keramisk ring och brun tavla). Så få komplikationer som möjligt är mer poppis hos paneristi än tvärtom.
 

larsbeg

Panerai
Några frågor till den samlade expertisen. Jag har en 1312 med ett p.9010 verk. Är det vanligt att dessa verk "skramlar" vid hastiga rörelser med armen? Visst är det väl så att verket skall kunna vridas igång genom att bara släppa på kronskyddet och vrida kronan några gånger?
Mvh
En orolig
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Några frågor till den samlade expertisen. Jag har en 1312 med ett p.9010 verk. Är det vanligt att dessa verk "skramlar" vid hastiga rörelser med armen? Visst är det väl så att verket skall kunna vridas igång genom att bara släppa på kronskyddet och vrida kronan några gånger?
Mvh
En orolig

Rotorn låter en del i p9010.

Edit: Ja man kan manuellt vrida upp också.
 
Topp