• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

azcii

Patek
2-Faktor
Är det den som gick på auktion hos kronofogden för någon månad sedan?

Inte min. Den har varit min länge och innan dess en annans på forumet och innan dess i butik.

Det gick en Panerai 416 i blrjan av januari på deras auktion i sumpan. Kul att minst 2/150 har letat sig till Sverige.

Det är nästan konstigt med tanke på hur många andra sådana modeller det finns.

Mystery solved?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Som sagt ovan. Det är skumt att vi har sett hela 2 stycken Luminor Marina Boutique Editions i Sverige, och de två är båda från Beverly Hills-butiken (när det finns lika många av varje från samtliga andra butiker i världen). Man undrar ju om de inhandlades samtidigt av samma person, som köpte en till sig själv och en till @Ekstrand ?!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor

116334/5

Cartier
Friends Of KS
Som sagt ovan. Det är skumt att vi har sett hela 2 stycken Luminor Marina Boutique Editions i Sverige, och de två är båda från Beverly Hills-butiken (när det finns lika många av varje från samtliga andra butiker i världen). Man undrar ju om de inhandlades samtidigt av samma person, som köpte en till sig själv och en till @Ekstrand ?!
Att båda letade sig hit till KS också:DVärlden är liten!
 

Johan_C

Panerai
Vad säger panelen on 795, synd att den inte har guldvisare och PR på glasbaksida.
8zYJ68v.jpg
 

larsbeg

Panerai
P9010 skramlar en hel del. De dras däremot upp snabbt eftersom de har snott ”magic lever” systemet från SEIKO.
Har lagt klockan på ”avstanning” nu, får se om jag får till det som detta tänkt när den skall dras igång igen på torsdag. Kör padi’n idag, startade bara jag tittade på den. Vi får se vad som händer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har lagt klockan på ”avstanning” nu, får se om jag får till det som detta tänkt när den skall dras igång igen på torsdag. Kör padi’n idag, startade bara jag tittade på den. Vi får se vad som händer.
Det är ju dubbla fjädrar och 72hrs på P9010, klart den behöver dras upp längre för att gå igång än en PADI. Det är likadant med GS-verken, speciellt hi-beatverken.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Vilken modell vore en dröm för er att få tag på?
Är det en fråga där alla svarar 3646 med någon tysk kampfsimmares initialer eller kanske en lim. forumsedition som knappt går att få tag på?

Nu vet jag inte om det är för sent att svara på en fråga som ställdes för två sidor sedan, men har kommer min dröm-panerai.
Ju, den är limiterad och är skitsvår att få tag på men det är inte det som gör den så speciell för mig.
PAM00021. Platina (tyvärr) och ett Rolex urverk i en klassisk Radiomir boett.

00016694.jpg

00016695.jpg

(bilderna är lånade från wristwatchphoto.com)
 
Senast ändrad:

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Nu vet jag inte om det är för sent att svara på en fråga som ställdes för två sidor sedan, men har kommer min dröm-panerad.
Ju, den är limiterad och är skitsvår att få tag på men det är inte det som gör den så speciell för mig.
PAM00021. Platina (tyvärr) och ett Rolex urverk i en klassisk Radiomir boett.

00016694.jpg

00016695.jpg

(bilderna är lånade från wristwatchphoto.com)

Platina är trevligt, och onion krona gör det bättre. :D
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Nu vet jag inte om det är för sent att svara på en fråga som ställdes för två sidor sedan, men har kommer min dröm-panerai.
Ju, den är limiterad och är skitsvår att få tag på men det är inte det som gör den så speciell för mig.
PAM00021. Platina (tyvärr) och ett Rolex urverk i en klassisk Radiomir boett.

00016694.jpg

00016695.jpg

(bilderna är lånade från wristwatchphoto.com)
What about 232?
 
Topp