• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MickeJ

Panerai
Allvarlig rådfråga den här gången :D

Så här ser min uppställning ut idag - 2 base och 2 marina.
upload_2019-2-18_9-50-55.png


Jag kommer inte överleva utan en vit klocka i samlingen i sommar, och jag vill ha en med platt safirglas för ljusinsläppet och det ger då fördelaktigt nog att det måste vara ett 8-dagarsverk i klockan (så därför går exempelvis 1499 (nästa sida!) bort). Då är ju frågan om jag ska planera för att skaffa en base (561) eller en marina (563)? Let mer hear your arguments, vare sig de är högst personliga eller lite mer objektiva. :)
upload_2019-2-18_9-49-53.png

+1 på 561. Den högst objektiva förklaringen till det är att den påminner mig om min gamla 113 som jag saknar ibland (och att sekunden ser "off" ut på något sätt på 563).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Allvarlig rådfråga den här gången :D

Så här ser min uppställning ut idag - 2 base och 2 marina.
upload_2019-2-18_9-50-55.png


Jag kommer inte överleva utan en vit klocka i samlingen i sommar, och jag vill ha en med platt safirglas för ljusinsläppet och det ger då fördelaktigt nog att det måste vara ett 8-dagarsverk i klockan (så därför går exempelvis 1499 (nästa sida!) bort). Då är ju frågan om jag ska planera för att skaffa en base (561) eller en marina (563)? Let mer hear your arguments, vare sig de är högst personliga eller lite mer objektiva. :)
upload_2019-2-18_9-49-53.png
Base is ace, som man säger. Högst personlig åsikt som vanligt.
 

oddface

Panerai
2-Faktor
Inte sedan jag fick det. Hittade bild jag tog samma dag jag hämtade ut dem. Bara hål uttagna för tråd.
20181220_122026.jpg
Slarvigt! Jag har en hyfsat varierad trådsamling, men av bilden att döma ser det inte ut som att någon av dem passar helt 100.
Om han inte löser det kan jag skicka några olika som du kan testa med, eller så kan du skicka hit bandet så byter jag all tråd... då slipper du vänta på utlandsfrakt iaf :)
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Slarvigt! Jag har en hyfsat varierad trådsamling, men av bilden att döma ser det inte ut som att någon av dem passar helt 100.
Om han inte löser det kan jag skicka några olika som du kan testa med, eller så kan du skicka hit bandet så byter jag all tråd... då slipper du vänta på utlandsfrakt iaf :)
tack för erbjudandet. Hör av mig om inte Adem fixar något
 
Senast ändrad:
Tänkt beställa hem ett par spännen från watchgecko ett bra tag nu, men de verkar inte få in några i 22mm..
Funderar på att dra hem från en eBay-säljare som heter timepiecerepublic, men tar gärna emot andra tips på var man kan hitta schyssta screw in buckles som fortfarande känns rätt skarpa.
upload_2019-2-19_5-37-12.jpeg
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Tänkt beställa hem ett par spännen från watchgecko ett bra tag nu, men de verkar inte få in några i 22mm..
Funderar på att dra hem från en eBay-säljare som heter timepiecerepublic, men tar gärna emot andra tips på var man kan hitta schyssta screw in buckles som fortfarande känns rätt skarpa.
upload_2019-2-19_5-37-12.jpeg
Jag beställde några 22mm från Mays berlin isamband med bandbeställning. De ser ok ut på sidan men har inte fått hem nåt än. Borde dyka upp vilken dag som helst så kan du vänta lite kan jag ge ett utlåtande.
 

Gverra

Omega
Jag är lite torsk på roller buckles men hittar inga bra... Vet någon var man kan beställa det i 24mm eller 22mm, helst med drillade lugs?
 
Topp