• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
C03E3EBC-B27A-4CA3-87FB-3EA4C0A88C40.jpeg

613 #azciishot #thefinger
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Allt handlar om hur det känns på, finns flera i tråden som har ett par 47mm och har samma handledsstorlek som du har.

Jag tycker den sitter fint på dig, klipp te du!

Sen kommer ju frågan 422 vs 372 som är en annan femma. För att gå emot säger jag 587 alt 662 för att slå trumman för en 47mm radiomir 1940.

Hoppas jag inte förvirrade ditt val nu ;)
Jag klipper till så fort jag har sparat ihop tillräckligt med riksdaler! Just 422 verkar inte komma upp ofta här på KS, men förmodligen sitter någon och ruvar på en de funderar på att sälja! Man måste ju vara fin om armen när det drar ihop sig för P-Day 2019 ;)

Personligen föredrar jag 422 framför 372. Kalla mig tråkig, men jag tycker att det är både snyggare och mer praktiskt med en sekundvisare. Och jag tycker du gör helt rätt i att tipsa om lite Radiomir också! Hade jag velat köra den enkla vägen med klockor hade jag slutat med KS och köpt en Submariner... Dock tycker jg att just Luminor med kronskydd och hela köret känns som ett roligare val för min personliga del.

Den som säger att man inte kan ha en 47mm Submersible till shjorta har ju helt fel! Den går under shjortan så fint.. :D
Screenshot_20190321_084917.jpg
Tack för mobbningen! Allt med glimten i ögat efter allt mitt skjorttjat hoppas jag? ;)
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag klipper till så fort jag har sparat ihop tillräckligt med riksdaler! Just 422 verkar inte komma upp ofta här på KS, men förmodligen sitter någon och ruvar på en de funderar på att sälja! Man måste ju vara fin om armen när det drar ihop sig för P-Day 2019 ;)

Personligen föredrar jag 422 framför 372. Kalla mig tråkig, men jag tycker att det är både snyggare och mer praktiskt med en sekundvisare. Och jag tycker du gör helt rätt i att tipsa om lite Radiomir också! Hade jag velat köra den enkla vägen med klockor hade jag slutat med KS och köpt en Submariner... Dock tycker jg att just Luminor med kronskydd och hela köret känns som ett roligare val för min personliga del.


Tack för mobbningen! Allt med glimten i ögat efter allt mitt skjorttjat hoppas jag? ;)

Ta med en 422 du, kommer bli kul att pilla och jämföra! Jag ska se till att ha med mig min 721 så ska du få se storheten i radiomir också ;) (min första var en 590, så en luminor härmed. Kändes som du var inne på som en rimlig början)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Ta med en 422 du, kommer bli kul att pilla och jämföra! Jag ska se till att ha med mig min 721 så ska du få se storheten i radiomir också ;) (min första var en 590, så en luminor härmed. Kändes som du var inne på som en rimlig början)
Klart att jag ska prova din 721! Om man nu nödvändigtvis ska ner i Panerai-träsket måste man ju även gå tillbaka till rötterna på riktigt ock iallafall ge Radiomir en ärlig chans. Men som första Panerai känns Luminor mer "naturligt" för min del.
I 422 vs 372-debatten tycker jag det är viktigt att väga in (ha ha) tyngden, speciellt om man tar en 372 med plexi.
422 är betydligt tyngre gissar jag?
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Jag klipper till så fort jag har sparat ihop tillräckligt med riksdaler! Just 422 verkar inte komma upp ofta här på KS, men förmodligen sitter någon och ruvar på en de funderar på att sälja! Man måste ju vara fin om armen när det drar ihop sig för P-Day 2019 ;)

Personligen föredrar jag 422 framför 372. Kalla mig tråkig, men jag tycker att det är både snyggare och mer praktiskt med en sekundvisare. Och jag tycker du gör helt rätt i att tipsa om lite Radiomir också! Hade jag velat köra den enkla vägen med klockor hade jag slutat med KS och köpt en Submariner... Dock tycker jg att just Luminor med kronskydd och hela köret känns som ett roligare val för min personliga del.


Tack för mobbningen! Allt med glimten i ögat efter allt mitt skjorttjat hoppas jag? ;)
Tar alltid allt med glimten i ögat, tråkigt att vara seriös ;)
Mitt problem är alltså inte att klockan är för stor utan att min skjorta är för liten :)
Till 110% ja, en Panerai kan inte vara för stor bara för liten :)
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Klart att jag ska prova din 721! Om man nu nödvändigtvis ska ner i Panerai-träsket måste man ju även gå tillbaka till rötterna på riktigt ock iallafall ge Radiomir en ärlig chans. Men som första Panerai känns Luminor mer "naturligt" för min del.

Håller helt med, jag hade gjort detsamma och har gjort det. Nu uppskattar jag radiomir mer än luminor, och det kommer klart bli flera i den skaran
 
Topp