• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
0CF85269-C51E-4C86-9D2D-59B8FC65AFC0.jpeg


Nästan perfekt....saknar plexi och en clean glasring a la Slytech....
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Högt och lågt på lunchen - först en riktig abomination som något satt en Panerai-text och strax därefter ett par bord bort en 390. Själv kör jag 720 ju.

Någon av er 390-ägare som kan tänkas ha lunchat på samma ställe som jag idag? :)
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Okej, jag har en base PAM och skulle nu vilja byta ut "skruvstiften" mot vanliga bandstift. Men är högst osäker på om jag kan köpa vanliga 24 mm, passar de i hålen? Tycker ena skruven inte riktigt håller måttet längre, tror gängorna börjat ge vika. Någon som kan hjälpa mig?:(

Vore ändå rätt skönt att slippa deras egna "skruvstift"+rör och bara köra vanliga bandstift.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Okej, jag har en base PAM och skulle nu vilja byta ut "skruvstiften" mot vanliga bandstift. Men är högst osäker på om jag kan köpa vanliga 24 mm, passar de i hålen? Tycker ena skruven inte riktigt håller måttet längre, tror gängorna börjat ge vika. Någon som kan hjälpa mig?:(

Vore ändå rätt skönt att slippa deras egna "skruvstift"+rör och bara köra vanliga bandstift.

Har du provat att lämna in den hos en AD och bett se om de kan göra rent gängorna? Kanske det kan tas under en service på nå vis?
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nej, det har jag förvisso inte gjort, det känns så ynkligt att gå dit med en liten rackarns skruv och be AD lösa detta haha!

De servar ju allt annat på klockan tänker jag. Kanske det här också.

Men ja, det hade ju vara fint att lösa själv. Men så händig är jag inte så jag kan ge råd om det. Kasta pengar på problemet är mer min metadologi.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Okej, jag har en base PAM och skulle nu vilja byta ut "skruvstiften" mot vanliga bandstift. Men är högst osäker på om jag kan köpa vanliga 24 mm, passar de i hålen? Tycker ena skruven inte riktigt håller måttet längre, tror gängorna börjat ge vika. Någon som kan hjälpa mig?:(

Vore ändå rätt skönt att slippa deras egna "skruvstift"+rör och bara köra vanliga bandstift.
Det går inte att byta mot vanliga bandstift. Däremot säljs det en del mellanting under typ devisen Spring bar for Panerai, som är tjockare i ena änden.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Är det ngn som är intresserad av ett helt nytt band från Mays Berlin? Det heter Borghese och mäter 22mm.
Jag fick det äntligen i veckan (efter ca 8 veckors väntan...) men har hunnit sälja min 682 så nu har jag tyvärr ingen panna som mäter 22mm mellan luggarna.

3F8F9941-F825-4D3A-A589-6C5E43B3E90B.jpeg
6EB3AD46-6475-4D75-89B2-F0A4A7C494B8.jpeg

Som ni ser så är det för smalt för min 510:-(
 
Topp