• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

kmg

Patek
2-Faktor
Om jag hade haft en luminor så skulle jag köpa detta band. Lätt!
93B79011-11BF-4FEF-AC37-C1B82B6205BE.jpeg
 

johnz

Rolex
Kanske (förmodligen) redan avhandlat ämne men om ni skulle designa er drömpanna som inte finns idag, vad skulle ni ha för specifikationer?

Själv lutar jag åt 45mm wirelug Radiomir med stålboett, sandwich, guldvisare, Panerai och Radiomir som enda text på en grön base-tavla, plexi och glasbaksida med indikator på åtta dagars kraftreserv.

Avanti, låt höra vad era sjuka hjärnor kan kreera!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Kanske (förmodligen) redan avhandlat ämne men om ni skulle designa er drömpanna som inte finns idag, vad skulle ni ha för specifikationer?

Själv lutar jag åt 45mm wirelug Radiomir med stålboett, sandwich, guldvisare, Panerai och Radiomir som enda text på en grön base-tavla, plexi och glasbaksida med indikator på åtta dagars kraftreserv.

Avanti, låt höra vad era sjuka hjärnor kan kreera!
Bortsett från sandwich och wirelugs så är det här ett riktigt bra alternativ, anser jag
9DC14AAF-06FE-4FEA-8390-A795A173EAE1.jpeg

Base, bruntavla, guldvisare
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Kanske (förmodligen) redan avhandlat ämne men om ni skulle designa er drömpanna som inte finns idag, vad skulle ni ha för specifikationer?

Själv lutar jag åt 45mm wirelug Radiomir med stålboett, sandwich, guldvisare, Panerai och Radiomir som enda text på en grön base-tavla, plexi och glasbaksida med indikator på åtta dagars kraftreserv.

Avanti, låt höra vad era sjuka hjärnor kan kreera!
Standardsvaret är 372 i 44mm. :) Fast idag skulle jag nog säga 372 i 44mm med 8-dagars PR. Och något som vore riktigt najs är 605 i 44mm med 8-dagars PR. :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Kanske (förmodligen) redan avhandlat ämne men om ni skulle designa er drömpanna som inte finns idag, vad skulle ni ha för specifikationer?

Själv lutar jag åt 45mm wirelug Radiomir med stålboett, sandwich, guldvisare, Panerai och Radiomir som enda text på en grön base-tavla, plexi och glasbaksida med indikator på åtta dagars kraftreserv.

Avanti, låt höra vad era sjuka hjärnor kan kreera!
Btw, får jag svara en annan gammal pärla (som har postats här ett par gånger) ... den här skulle jag vilja ha. Det är klart en drömpanna:
Moddad 590.png
 

Puryeah

Panerai
Kanske (förmodligen) redan avhandlat ämne men om ni skulle designa er drömpanna som inte finns idag, vad skulle ni ha för specifikationer?

Själv lutar jag åt 45mm wirelug Radiomir med stålboett, sandwich, guldvisare, Panerai och Radiomir som enda text på en grön base-tavla, plexi och glasbaksida med indikator på åtta dagars kraftreserv.

Avanti, låt höra vad era sjuka hjärnor kan kreera!


Vetefan om inte min drömpanna redan finns, i form av PAM690.

upload_2019-4-22_20-35-13.jpeg
 

Ryttaren

Rolex
Att det inte är nån som hugger 177:an som ligger på Köp och sälj... Tyvärr köpt en klocka nyligen annars är det en modell jag skulle tagit. Titan, sandwich, subsekund och svart tavla. 38k. Servad dessutom. Måste ju vara bra pris!
 

kmg

Patek
2-Faktor
Att det inte är nån som hugger 177:an som ligger på Köp och sälj... Tyvärr köpt en klocka nyligen annars är det en modell jag skulle tagit. Titan, sandwich, subsekund och svart tavla. 38k. Servad dessutom. Måste ju vara bra pris!
Om man ska tro alla som "vet" och tycker att KS-pris = rimlig värdering så är den extremt överprisad. Inte värd över 32 papp för tillfället...
 

Ryttaren

Rolex
Om man ska tro alla som "vet" och tycker att KS-pris = rimlig värdering så är den extremt överprisad. Inte värd över 32 papp för tillfället...

Ok, såpass. Hade en känsla av att 176 och 177 som sällan säljs blivit mer populära på senare tid. Just kombon titan och svart tavla som iaf jag tilltalas av. Helst skulle jag ta en 8 dagars med 177 spec i övrigt.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ok, såpass. Hade en känsla av att 176 och 177 som sällan säljs blivit mer populära på senare tid. Just kombon titan och svart tavla som iaf jag tilltalas av. Helst skulle jag ta en 8 dagars med 177 spec i övrigt.
Priset är skitbra. Kmg raljerar, med rätta förvisso.
 
Topp