• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Häromdagen i Palma på Mallis. Hann inte klämma eller köpa ngt, bara snabb titt i skylten tyvärr.
IMG_0284.jpg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vi säger normalt att det är upp till var och en men mina empiriska studier säger mig att modet för större pannor ökar snabbt hos de flesta
 

TB12

Cartier
Förresten....vad tycker ni på tråden om luminor due serien? Vissa på youtube dissar den fullständigt. Vad säger ni?
Bra? Dåligt?
Jag äger ju en Due, 728 som jag tycker är perfekt. Gillar även 676 mycket, dock inte 904, något med datumet jag inte gillade när jag provade! Så gillar du panerai designen men vill ha en något mindre variant tycker jag absolut du skall köra på en due. Annars är ju 42mm radiomir riktigt trevliga, exempelvis 512.
 

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Den känns inte alls. Inte i mig iaf. Due är iskall om man ser till Panerais historik. Då passar den inte in. Sagt med full respekt för de som hävdar att Panerai började sin bana som ett blingigt modeur. Om du nu vill ha en uppriktig oavlönad åsikt.
Tror just Dueserien är för att locka fler till märket som fullständigt struntar i märkets historia o ser till själva klockan. Tycker de om den köper de oavsett om den saknar arvet eller vad man nu kan anmärka på. Jag gillade dem när jag provade dem men köpte jag - nej utan det blev en 422 efter 1359:an. Men så hänger jag ju här oxå vilket tyder på lite nörderi. Tror Panerai gör rätt o vinner på att dels göra en lite mindre serie och att särskilja den så vi som bryr oss mer om just historian osv får ha kvar våra modellserier orörda. De utökar utan att förstöra märket tycker jag. Vill man ha mer än 30m water resist finns ju alla de klockorna kvar att köpa.
 
Topp