• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Tack! Jag visste inte att det var olika case. Du behöver verkligen inte leta för min skull, jag bara undra om nån visste PAM nr för jag har letat och försökt hitta den ”perfekta” modellen för mig.
Du kommer förmodligen aldrig hitta den perfekta modellen. Alltid är det något, fel färg/metall på visarna, en text för mycket eller för lite, fel färg på lysmassan, för stor/liten etc. Det är så pass många detaljer som kan variera i de olika modellerna :D
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
And we have a new post...

https://perezcope.com/2019/05/18/a-journey-to-the-origins-of-panerais-egypt-chapter/

Han har verkligen lackat helt på Panerai nu. Det står "Rolex-made Panerai watch" i varannan mening. :D

Blev också lite överraskad av hans ordval och var tvungen att fråga.

PTkWWKS.png
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Om man har 8-dagars men vill dra upp den oftare pga meditativa skäl kan man väl göra det? Bara låta bli att dra upp fullt?
Ingen skada på urverket över tid hoppas jag.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Måste erkänna att jag börjar värma upp rejält för nya brownzon som jag ogillade från början. Nu känns 382 & 671 nästan inte kompletta utan keramisk bezel. :oops:
 
Topp