• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Eqn

Panerai
Hur ser utbudet ut på submersible 44mm? funderat på att köpa en 1305 men känner att min 111 är max size:)
 

Henryandy

Cartier
5E2A3066-134B-4025-925F-443A1ECE3009.jpeg
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Och en 243 hade jag kanske skaffat om den inte var 19mm och hade datumbubbla. :D
Problemet med dessa, om man föredrar mindre klockor, är att de är ganska feta. Bygger mycket på höjden och upplevs därför stora, trots att de är 44 mm. Roliga val annars. Riktiga pondus-klockor.

Jag lutar åt någon av dessa som näst-nästa panna, men håller med dig om att de bärs större än vad de är egentligen. Kanske kommer över det med året, kanske inte.
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Har verkligen börjat gilla Panerai nu! Funderar på en 510 eller 560. Något man bör hålla utkik efter när man ska köpa en beg? För/nackdelar? Tacksam för input!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Någon här som har koll på hur hög Panerai sub 00683 är? Har googlat lite men hittar inget. :banghead:

Kika på 682, den ska vara lika hög med ett annat urverk. Och den är 14.5mm.

Hej förresten!

Som @metamorfos sa, 14,5mm. Den är 51,5mm lång också, btw.

Vi mätte på jobbet och 683 är tunnare samt upplevs även ganska mycket tunnare på handleden. Nu är båda sålda så jag kan inte mäta igen... @Kim kan intyga att 683 är tunnare ;)
 
Topp