• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

kmg

Patek
2-Faktor
09B0B82C-0871-4472-BB53-809926D38247.jpeg
Fruktigt. Som ett nyskördat plommon.
 

F32

Panerai
2-Faktor
Är väl perfekt med en dj och sedan en tooligare klocka 42-44mm :)

44mm får du betydligt fler val.
Det är en bra kombo. Har en Sub så en bra trio kan det bli också. Har sneglat på 44mm och som du skriver så ökar antalet val.
Sorry för usla bilder men här är lite on the wrist jämförelser.
36mm vs 44mm
IMG_20190623_094334.jpg

40mm vs 44mm
IMG_20190623_094255.jpg

De som säger att 39mm RO bärs lika stort som 44mm Pam har synfel...
IMG_20190623_094208.jpg

42mm vs 44mm, ja 44mm upplevs klart större..
IMG_20190623_093921.jpg

42mm vs. 40mm sub
IMG_20190623_094441.jpg

Med det sagt så måste jag säga att 44mm är inget problem att bära trots mina smala handleder. Att min 779 är I titan och riktigt lätt underlättar. Samtidigt är det en stor klocka med stor närvaro. Väldigt olikt att bära jämfört med alla mina andra klockor.
Tack så mycket för bra jämförelser. Har en vintage Omega som med sina 34mm är ungefär lika stor som subdialen på en 111 ;).
Edit: Bra samling. På bild ser de ut att sitta riktigt bra på dig, speciellt din Radiomir. Vad är det för referens på den?
 
Senast ändrad:

oystercase

Cartier
Det är en bra kombo. Har en Sub så en bra trio kan det bli också. Har sneglat på 44mm och som du skriver så ökar antalet val.

Tack så mycket för bra jämförelser. Har en vintage Omega som med sina 34mm är ungefär lika stor som subdialen på en 111 ;).
Edit: Bra samling. På bild ser de ut att sitta riktigt bra på dig, speciellt din Radiomir. Vad är det för referens på den?
Radiomiren är en 512.

Kan verkligen rekommenderas. Inget man behöver vara rädd för att den blir för stor om man kan bära en vanlig sub.

44mm är stort. Jag köpte den för jag gillar panerai och tycker det är ok med en klocka som bryter av med helt annat stuk. Men jag hade nog aldrig valt en 44mm som enda klocka eller att ha flera stycken 44mms. Hade det funnits en cool 42mm panerai med 1940 keramboett eller dlc titan så hade jag nog bytt till en sådan.
 
Senast ändrad:

oystercase

Cartier
Tack för svar. Nej, verkar bli svårt. Due är inget alternativ för mig. Ska kolla runt på watchbase som jag fick tips om. Har inte kollat så många än. Många önskemål som uppfylls med 722 ändå, kul med länk.
Jag är en stor fantast av länkar. Fast på just Panerai skulle jag aldrig välja med länk. Faktiskt är alla mina andra klockor med länk. Sedan är ju just att köra med olika remmar en riktig Panerai grej (och det är riktigt kul sätt att variera stuket på).

Du kan ju köpa dig en 512:a som går att få för vettiga pengar och testa av Panerai konceptet i 42mm så ser du vad du känner för att ändra eller inte. Efter att ha kört kanske du känner att länk kan man vara utan etc. . Är ju ganska lätt att sälja här på KS igen om man köpt för rätt pengar. Framförallt är 512 ganska tunn I boetten och inte en hög klump som 40mm luminors.
 
  • Like
Reactions: F32

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Radiomiren är en 512.

Kan verkligen rekommenderas. Inget man behöver vara rädd för att den blir för stor om man kan bära en vanlig sub.

44mm är stort. Jag köpte den för jag gillar panerai och tycker det är ok med en klocka som bryter av med helt annat stuk. Men jag hade nog aldrig valt en 44mm som enda klocka eller att ha flera stycken 44mms. Hade det funnits en cool 42mm panerai med 1940 keramboett eller dlc titan så hade jag nog bytt till en sådan.
Det finns 45mm radiomir av den sorten, ex. 613 (även om du kanske inte tycker den är lika cool som jag tycker, se profilbilden) som bärs i längd ungefär som 42mm. :) Men du kanske måste ha kronskydd.
 

oystercase

Cartier
Det finns 45mm radiomir av den sorten, ex. 613 (även om du kanske inte tycker den är lika cool som jag tycker, se profilbilden) som bärs i längd ungefär som 42mm. :) Men du kanske måste ha kronskydd.
Jag tycker dock radiomir sitter väldigt annorlunda på armen jämfört med 1940 radiomir och luminor boetterna.
 

F32

Panerai
2-Faktor
Jag är en stor fantast av länkar. Fast på just Panerai skulle jag aldrig välja med länk. Faktiskt är alla mina andra klockor med länk. Sedan är ju just att köra med olika remmar en riktig Panerai grej (och det är riktigt kul sätt att variera stuket på).

Du kan ju köpa dig en 512:a som går att få för vettiga pengar och testa av Panerai konceptet i 42mm så ser du vad du känner för att ändra eller inte. Efter att ha kört kanske du känner att länk kan man vara utan etc. . Är ju ganska lätt att sälja här på KS igen om man köpt för rätt pengar. Framförallt är 512 ganska tunn I boetten och inte en hög klump som 40mm luminors.
Skulle gärna ha länk men kan tumma på det. Det är en djungel att hitta rätt modell men kul också. Skall åka in till storstan och prova men jag har fått uppfattningen att en automatisk Luminor med mindre diameter är vädigt hög som du skriver.

Kul med bild så jag slänger med en tidigare postad bild min handled och med kollegans Luminor.
CFAC931A-1535-429F-A71E-94D12835F7C7.jpeg.jpg
 
Topp